TikTok dla biznesu – czy warto go prowadzić

Media społecznościowe stały się narzędziem marketingowym. Są wykorzystywane przez firmy do osiągania konkretnych celów. Obecnie mamy bardzo wiele plaftorm, z których można korzystać. 

 

Co to jest TikTok

 

TikTok to aplikacja, która powstała stosunkowo niedawno, bo w 2016 roku. W kilku ostatnich latach TikTok zaczął zdobywać ogromną popularność. Badania z ubiegłego roku pokazały, że jego popularność jest prawie na równi z niepokonanym Facebookiem. W 2021 roku liczba użytkowników z całego świata przekroczyła miliard. 

 

Co publikuje się na TikToku

 

TikTok jest miejscem, gdzie publikuje się krótkie nagrania. Aplikacja daje dostęp do narzędzi, które umożliwiają obróbkę i edycję nagrań, co dodatkowo sprawia, że jest atrakcyjniejsza. Poza możliwością edycji, podkładania muzyki i innych możliwości obróbki, są jeszcze filtry, podobne do tych na Snapchacie. 

 

Przestrzeń dla dzieci i nastolatków

 

Wciąż utrzymuje się jeszcze przekonanie, że TikTok jest platformą dla dzieci i młodzieży, gdzie nie ma miejsca dla dorosłych, a już w ogóle nie dla biznesów. Jednak wraz z rozwojem aplikacji, zmieniają się także użytkownicy. Obecnie z platformy tej korzystają zarówno dorośli jak i dzieci. Jest to miejsce, w którym znajduje się szeroka grupa odbiorców i możnaby się pokusić stwierdzeniem, że każda firma znajdzie tam swoją grupę docelową. Jednak zachęcami to analizy grupy docelowej, aby się upewnić. 

 

Mała konkurencja

 

Przekonanie o tym, że TikTok jest dla dzieci to powód, dla którego firmy niechętnie korzystają z tej platformy. Potencjał tej aplikacji nie został jeszcze wykorzystany przez biznesy, a jest to naprawdę dobre narzędzie marketingowe. W związku z tym, że na TikToku nie ma jeszcze takiej ilości reklam, jak np. na Instagramie lub Facebooku, marka, która się zdecyduje na skorzystanie z tej aplikacji, ma duże szanse na ,,wybicie’’ i łatwiejsze dotarcie do odbiorców. 

 

Dlaczego warto prowadzić TikToka dla biznesu 

 

  • Możliwość łatwej i samodzielnej edycji nagrania 

Tworzenie prostych TikToków jest naprawdę proste. Dostępne narzędzia edycji tym bardziej ułatwiają pracę i pozwalają uatrakcyjnić filmik samodzielnie. Nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy, ani umiejętności. 

 

  • Wciąż mała konkurencja 

Już wspomniałam o tym, ale wspomnę jeszcze raz. Na TikToku jest nadal mało firm, więc obecność na tej platformie daje naprawdę duże szanse na dotarcie do swoich potencjalnych klientów. 

 

  • Szeroka grupa odbiorców

Z TikToka korzysta bardzo dużo ludzi. W tej ogromnej liczbie na pewno znajdują się Twoi odbiorcy. Dodatkowo TikTok sam wyrzuca na stronę główną użytkownika treści, które są dla niego potencjalnie interesujące. Więc istnieje duże prawdopodbieństwo, że aplikacja sama wyświetli Twój profil osobom, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. 

 

  • Duże szanse na tzw. viral

Jeśli nasze nagranie stanie się viralem, możemy zyskać w krótkim czasie dziesiątki tysięcy, a nawet miliony wyświetleń i nowych użytkowników. Viralem najczęściej stają się zabawne nagrania (ale nie tylko), z których potem tworzy się trend. 

 

  • Ułatwia prezentację produktów lub usług 

Na nagraniu można pokazać produkt lub usługę w praktycę. Nic nie jest bardziej autetyczne i nic nie działa lepiej na wyobraźnie odbiorców. Dodatkowo możemy pokazać proces produkcji lub tworzenia towaru, pracę zza kulis. 

 

  • Budowanie więzi z marką 

Na TikToku ton komunikacji jest nieco mniej formalny w porównaniu z innymi platformami. Ten fakt sprzyja budowaniu więzi z odbiorcami. Dzięki temu odbiorcy kreują sobie pewnie skojarzenia z marką, a to z kolei sprzyja promocji marki i sprzedaży. 

 

  • Nagrania – komentarze 

To jedna z funkcji, które ułatwia komunikację. Na komentarz, który pojawi się pod nagraniem można odpowiedzieć tym samym, czyli nagraniem. Komentarz widnieje wówczas na filmiku jako naklejka. Łatwiej jest czasami na coś odpowiedzieć słownie, niżeli napisać. 

 

  • Ciągły rozwój 

Aplikacja ta ciągle się rozwija szczególnie w kierunku marketingu. Ta platforma staje się coraz lepszym narzędziem do promocji firm, marek biznesowych ale i także osobistych. 

 

TikTok posiada wiele korzyści, które można wykorzystać dla swojego biznesu. Mimo tak dużej popularności tej aplikacji, potencjał marketingowy jeszcze nie został wykorzystany w 100%. Umiejętne wykorzystanie tego narzędzia i połączenie go z innymi działaniami marketingowymi oraz obecnością na innych mediach społecznościowych pozwoli skutecznie realizować cele marketingowe. 

 

Porady o marketingu na naszym TikTok: MediaPower