Audyt strony – jak często robić i na co uważać

Bardzo często audyty strony internetowej są pomijane. Firmy zlecają stworzenie strony internetowej, otrzymują ją i na tym się kończy. Jednak regularne przeprowadzanie audytu strony jest bardzo ważne, ponieważ pozwala usprawniać działanie strony i eliminować ewentualne błędy. 

 

Na czym polega audyt strony internetowej 

 

Audytu dokonuje firma z zewnątrz. Podczas audytu sprawdza się stronę pod kątem wszelkich nieprawidłowości i błędów w funkcjonalności. W sposób szczegółowy analizuje się negatywne i pozytywne czynniki wpływające na widoczność strony w wyszukiwarce. Efektem końcowym audytu jest raport, w którym wskazane są obszary, które trzeba poprawić, aby strona działała właściwie i przynosiła oczekiwane rezultaty.

 

Jak wykonać audyt strony 

 

To zadanie najlepiej przekazać specjalistom. Dlaczego? Firma z zewnątrz spojrzy na problem obiektywnie. Ponadto, wykonanie audytu strony wymaga specjalistycznej i eksperckiej wiedzy oraz narzędzi analitycznych. Dlatego, aby mieć pewność, że audyt został przeprowadzony prawidłowo warto zainwestować w agencję interaktywną, która dokona dogłębnej analizy strony internetowej. 

 

Audyt strony powinno się przeprowadzać raz w roku. 

 

Najpopularniejsze rodzaje audytów marketingowych strony 

 

  • Audyt SEO 

Podczas audytu SEO analizowane są czynniki, które mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Są to m.in. treść, słowa kluczowe, podstrony, wydajność, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Poprawienie tego obszaru pozwala polepszyć pozycję strony w Google.

 

 

  • Audyt UX 

UX to inaczej User Experience. Sama nazwa wskazuje, że podczas tego rodzaju audytu analizuje się doświadczenia użytkowników podczas korzystania ze strony internetowej.

Audyt UX wskazuje obszary, które negatywnie wpływają na użyteczość strony. 

 

 

  • Audyt kampanii Google Ads 

Podczas tego audytu sprawdza się ustawienia kampanii, budżet, słowa kluczowe i wszelkie elementy, które mają wpływ na skuteczność kampanii.

 

 

Audyt bezpieczeństwa strony 

 

Tego typu audyt jest dedykowany dla większych firm, korporacji i instytucji, które dysponują danymi wrażliwymi. Jego zadaniem jest określenie poziomu odporności witryny na ataki kradzieży danych. Taki audyt pozwoli wskazać obszary, które są nieodporne na ataki. To bardzo ważny audyt, którego nie można pominać, jeśli jest się w grupie przedsiębiorstw, których dane mogą być zagrożone. Ataki hakerskie obecnie zdażają się bardzo często, więc warto zadbać o bezpieczeństwo. 

 

Jakie korzyści daje audyt strony internetowej? 

 

1. Poznajesz potrzeby klientów 

Audyt pozwala wskazać frazy, które wpisują w wyszukiwarce Twoi potencjalni klienci. Również wskazuje, czego użytkownicy poszukują na Twojej witrynie. Te dane pozwalają odpowiednio optymalizować działania nad lepszą widocznością strony. 

 

2. Pokazuje, czy struktura serwisu sprzyja użytkownikom 

Pokazuje, czy strona jest funkcjonalna, czy interfejs i rozmieszczenie podstron są intuicyjne i wpływają na satysfakcję użytkowników. 

 

3. Pozwala wskazać obszary ograniczające wyższą pozycję strony w wynikach wyszukiwania 

Dzięki temu można poprawnie zoptymalizować stronę i polepszyć jej pozycje. 

 

 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp