Posiadanie strony internetowej w wielu językach daje wiele korzyści, ale jej stworzenie wiąże się z większą ilością pracy i dbaniem i wiele różnych elementów. Wbrew pozorom, aby posiadać stronę w wielu językach nie wystarczy po prostu przetłumaczyć treści.
Elementy, które trzeba wziąć pod uwagę
- KOD
Jeśli chcemy, aby nasza strona działała w kilku językach, jej kod musi być do tego typu pracy przystosowany.
- LOKALIZACJA
Kierowanie strony do poszczególnych krajów wymaga odpowiedniej domeny z kodem kraju, np. jeżeli strona ma dotrzeć do grupy docelowej z Anglii, to domeną będzie .eng.
- TYPOGRAFIA
Trzeba pamiętać o tym, że niektóre kraje mają inne zasady umieszczania treści na stronie oraz występują różnice w typografii.
- OPTYMALIZACJA SEO
Treść na stronie powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod dany kraj, ponieważ słowa kluczowe różnią się w w innych krajach.
- WALUTA
Każdy kraj operują inną walutą. Nie można o tym zapomnieć przy tworzeniu strony w innym języku.
- FORMAT ZAPISU DAT
Podobnie jak z walutami, każdy kraj ma inne zasady zapisywania dat. Warto o tym pamiętać i zachować odpowiednie zasady ich zapisu.
Korzyści posiadania wielojęzycznej strony www
1. Docieranie do szerszej grupy docelowej
Jeśli nasza strona jest dostępna w kilku wersjach językowych, to oczywistym jest fakt, że docieramy do większej grupy odbiorców, co oczywiście pozytywnie wpływa na konwersje, pozycjonowanie i zasięgi.
2. Docieranie z ofertą do różnych miejsc na świecie
Jeśli nasza grupa docelowa się poszerza, to nasza oferta również dociera do szerszej grupy klientów. Dzięki temu obserwuje się wzrost sprzedaży i realizację usług poza granicami kraju.
3. Plusy od Google
Posiadanie strony w wielu językach dobrze działa na algorytm Google. Jeśli w dodatku zadbamy o odpowiednią optymalizaję treści pod kątem SEO, strona będzie wypromowana przez algorytm Google.
4. Wzrost konwersji
Nawiązując do punktów, o których wspominałam wyżej. Docierając do szerokiej grupy odbiorców z różnych krajów zapewniamy jednocześnie duży ruch na stronie, który bardzo dobrze wpływa na chociażby pozycję strony w Google.
5. Profesjonalny wizerunek
Posiadanie strony w wielu językach pozytywnie wpływa na wizerunek firmy. Jeśli firma posługuje się kilkoma językami wygląda na profesjonalną i wzbudza zaufanie wśród klientów.
Wielojęzyczna strona internetowa
Efekty są już widoczne, gdy posiadamy stronę dwujęzyczną, czyli polski i angielski. Językiem angielskim posługuje się większość osób, więc istnieje 90%, że każdy obcojęzyczny klient będzie w stanie zrozumieć treść strony. Jednak, gdy posiadamy stronę w jeszcze innych językach każda z korzyści zyskuje na sile. Stworzenie strony w kilku językach to niewątpliwe większy wydatek niż jej podstawowa wersja w języka ojczystym, jednak jest to inwestycja, która przyniesie wiele korzyści.
W MediaPower tworzymy strony w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Sprawdź nasze usługi copywritingu i tłumaczenia.