Różnica między SEO a reklamą kontekstową

Dostępność różnych narzędzi reklamowych i różnorodność rodzajów reklam w internecie może sprawić, że osoba, która nie specjalizuje się wiedzą w tym zakresie, po prostu się pogubi. Warto jednak wiedzieć, jak działają podstawowe mechanizmy reklam internetowych. Ponieważ obecnie wszystkie firmy działają online, reklamy w internecie są ważnym elementem w procesie promocji firmy i sprzedaży. Dzisiaj postaram się wyjaśnić jaka jest różnica pomiędzy SEO, a reklamą kontekstową. 

 

Co to jest reklama kontekstowa

 

Reklama kontekstowa charakteryzuje się tym, że jest skoncentrowana na osobach, które są faktycznie zainteresowane produktem. Działa to na tej zasadzie, że jest ona wyświetlana osobom, które zastosowały podczas wyszukiwania odpowiednie słowa kluczowe. Treść reklamy odpowiada na pytanie zadane przez użytkownika i jest dopasowana do strony, na której się znajduje. 

 

Przewaga reklamy kontekstowej nad tradycyjną 

 

Mocną stroną, która definiuje jej skuteczność jest to, że jest ona skierowana do ścisłej grupy docelowej. To standardowa reklama, która, dzięki kontekstowi wyświetla się tylko zainteresowanym użytkownikom. Jest doskonałym sposobem na podniesienie pozycji strony internetowej oraz przekierowanie odbiorców reklamy na stronę docelową. 

 

Kluczowe elementy, które musi posiadać reklama kontekstowa:

 

  • link do strony docelowej,
  • krótki, zwięzły i konkretny przekaz, który wskaże zalety i korzyści produktu lub usługi. 

 

Gdzie wyświetlają się reklamy kontekstowe 

 

  • Wyszukiwarka Google;
  • Sieć reklamowa Google- witryny partnerów;
  • YouTube;
  • Mapy Google;
  • Gmail; 
  • Witryny inne niż wyszukiwarki.

 

SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie Google 

 

O SEO mówi i słyszy się zdecydowanie więcej niż o reklamach kontekstowych. SEO jest procesem, który wymaga czasu i poświęcenia. Proces ten ma konkretny cel i jest nim osiągnięcie możliwie najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania na określone zapytania. W efekcie zwiększa się organiczna widoczność witryny, obserwuje się wzrost konwersji i odwiedzin strony. 

 

SEO to złożony proces 

 

Pozycjonowanie SEO wymaga przygotowania strategii, a jeszcze przed należy wykonać audyt SEO, czyli analizę błędów i czynników, które potencjalnie mogą utrudniać skuteczne pozycjonowanie. Następnym ważnym krokiem jest analiza słów kluczowych, analiza widoczności oraz konkurencji. Poza wieloma elementami, które składają się na proces SEO, trzeba jeszcze pamiętać o tym, że cały proces musi być monitorowany pod kątem efektów, tak aby ewentualne błędy były na bieżąco eliminowane. 

 

Różnice pomiędzy SEO, a reklamą kontekstową 

 

SEO  REKLAMA KONTEKSTOWA
Efekty przychodzą po kilku tygodniach lub miesiącach  Efekty są natychmiastowe 
Ograniczenie tylko do wyszukiwarki  Inne możliwości wyświetlania, takie jak reklama na YouTube, Gmail 
Osiągnięte efekty są długotrwałe Po zakończeniu kampanii pozycja strony wraca do poprzedniego poziomu 
Pełna kontrola nad tekstem reklamy i linkiem kierującym