Jakich sieci społecznościowych potrzebują firmy

Media społecznościowe zawładnęły światem online. Poza tymi najpopularniejszymi i najstarszymi kanałami, powstają nowe, które szybko zyskują sławę. Media społecznościowe już dobre kilka lat temu zyskały nowe oblicze i obecnie wykorzystuje się je również jako narzędzia marketingu. 

 

Najbardziej popularne media społecznościowe 

 

 

  • Facebook 

O sile tego portalu nie trzeba nikogo przekonywać. Jeden z najsilniejszych graczy spośród wszystkich portali społecznościowych. Od wielu lat plasuje się na pierwszych miejscach statystyk dotyczących ilości użytkowników. 

 

 

  • Instagram 

Drugie najpopularniejsze, zaraz po Facebooku medium, które z roku na rok zyskuje coraz większą siłe. Liczba użytkowników Instagrama w 2022 to 10 milioniów polaków. 

 

 

  • TikTok

Aplikacje owiana stereotypami, które głoszą, że jest to aplikacja tylko dla dzieci. Niestety nie jest to prawda. Coraz więcej firm dostrzega potencjał w tej aplikacji, jako doskonałe narzędzie marketingowe, które w porównaniu do pozostałych, nie jest przepełnione konkurencją. 

 

 

  • LinkedIn

Portal przeznaczony do budowania marki osobistej lub biznesowej oraz zdobywania kontaktów B2B. 

 

 

Pozostałe media społecznościowe:

 

  • Snapchat
  • YouTube 
  • WhatsApp
  • Twitter 
  • Pinterest 

 

Jakie sieci społecznościowe są najlepsze dla firm

 

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od grupy docelowej firmy. Gdy firma jest obecna na danym kanale, tylko dlatego, że jest on popularny, nie mając pewności, czy tam właśnie znajdują się jej odbiorcy, po prostu traci czas. Dlatego tak bardzo ważne jest, aby dowiedzieć się, gdzie są nasi odbiorcy. Taką informację otrzymamy przeprowadzając analizę grupy docelowej. 

 

Cele marki 

 

Aby obecność firmy w mediach społecznościowych miała sens, trzeba określić cele, jakie się chce osiągnąć za ich pośrednictwem. Media społecznościowe są doskonałym narzędziem, trzeba tylko świadomie wykorzystać ich potencjał. Jakie mogą być cele marki w mediach społecznościowych: 

 

  1. Zwiększenie rozpoznawalności 
  2. Zwiększenie sprzedaży 
  3. Zbudowanie pozytywnego wizerunku 
  4. Wypromowanie nowego produktu/usługi 
  5. Zdobycie zaufania wśród odbiorców 
  6. Zdobycie szerokiej grupy lojalnych i powracających klientów 
  7. Wzmocnienie pozycji marki wśród konkurencji 

 

Jak zaplanować działania w mediach społecznościowych

 

Dobre przygotowanie działań w mediach społecznościowych daje gwarancje dobrych efektów. W MediaPower nasze działania obejmują cztery kroki:

 

1. STRATEGIA 

Na którą składają się m.in.:

  • Analiza grupy docelowej 
  • Analiza efektów dotychczasowych działań
  • Określenie celów 
  • Ustalenie stylu języka komunikacji 
  • Dobór odpowiednich kanałów dopasowanych do grupy docelowej 

 

2. HARMONOGRAM 

Po niezbędnych analizach i przygotowaniu strategii warto stworzyć harmonogram publikacji na cały miesiąc. To ułatwia organizację pracy nad mediami społecznościowymi i rozplanowanie w czasie publikacji. 

 

3. PUBLIKACJA 

Czyli systematyczne publikowanie zaplanowanych treści i ciągła analiza, które formaty są najlepiej oglądane przez odbiorców. Ponadto ważna jest moderacja i bycie w stałym kontakcie z odbiorcami w komentarzach i wiadomościach. 

 

4. ANALIZA 

Mierzenie efektów i wprowadzanie zmian. 

 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp