Teksty na stronę internetową

Najważniejszą zawartość strony internetowej stanowi wartościowy tekst. Dobrze napisany wpływa na wiele istotnych aspektów, w tym w głównej mierze na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Tekstem są również wszelkiego rodzaju nagłówki, tytuły i inne, które mają za zadanie przyciągać odbiorców i sprzedawać. 

 

Najpopularniejsze rodzaje tekstów na stronę: 

 

  1. Teksty na stronę główną 
  2. Teksty na podstrony, najczęściej są to:
  • O nas
  • Nasze usługi 
  • Oferta 
  • Cennik 
  • Portfolio 
  • Case studies 
  1. Artykuły na bloga 
  2. Opis produktów 
  3. CTA
  4. Nagłówki 
  5. FAQ

 

Jak napisać dobry tekst na stronę internetową 

 

Pisanie dobrych tekstów to nie jest łatwe zadanie. Najczęściej firmy zatrudniają do tego copywriterów, którzy znają zasady skutecznego pisania i piszą teksty pod SEO. 

 

Obecnie klienci nie lubią czytać. Dlatego naprawdę trzeba się postarać, aby zainteresować odbiorcę tekstem i przekazać najważniejsze informacje w najbardziej możliwym skondesowanym tekście. Znaczącą rolę odgrywają też nagłówki. 

 

Oto kilka zasad pisania tekstów na stronę: 

 

1. Analiza grupy odbiorców 

O analizie grupy docelowej mówi się bez przerwy, ale jest to niewątpliwie najważniejsza część jakichkolwiek działań marketingowych. Poznanie swoich klientów ułatwia wszystko, ponieważ, dzięki temu wiemy:

 

  • jakie są ich problemy,
  • jakie mają potrzeby,
  • jakiego języka używają,
  • z jakimi problemami zmagają się na codzień. 

 

Dzięki temu możemy idealnie wręcz dopasować komunikat, który trafi do odbiorcy. To przełoży się na wysokie wyniki w sprzedaży i nie tylko. 

 

2. Używaj prostego języka 

Najczęstszy błąd popełniany przez osoby piszące teksty na stronę, czyli tzw. klątwa wiedzy. Jesteś specjalistą w swojej branży i znasz specjalistyczne pojęcia- ok, ty wiesz co one oznaczają. Jednak nie znaczy to, że każda osoba, która odwiedza Twoją strone musi znać te wszystkie tajemnicze pojęcia. Staraj się opisywać wszystko w najbardziej możliwy prosty sposób, tak, aby odbiorca mógł zrozumieć tekst. 

 

3. Dobre nagłówki 

Przyciągające nagłówki decydują o tym, czy odbiorca postanowi przeczytać resztę tekstu, czy nie. Dobranie skutecznego nagłówka to nie jest proste zadanie. Dobry nagłówek powinien:

 

  • Wzbudzać emocje w odbiorcy 
  • Wzbudzać ciekawość 
  • Przedstawiać korzyść 
  • Przedstawiać obietnicę 
  • Powinien być skierowany bezpośrednio do odbiorcy: ,,Ty’’

 

4. Pisz o korzyściach 

Zamiast wypisywać milion zalet Twojego produktu, napisz, jak Twój produkt może pomóc klientowi. Napisz, jakie korzyści będzie miał klient z zakupu Twojego produktu. Jeśli analiza grupy odbiorców została poprawnie przeprowadzona, to zadanie może okazać się łatwiejsze. Wiemy wtedy, jakie są problemy klientów i możemy to wykorzystać opisując produkt. 

 

5. Umieszczaj na stronie przyciski CTA 

Wskazuj klientowi, co ma zrobić. Umieszczaj przyciski z wezwaniem do działania, przekierowuj do sklepu, do innych podstron itd. Dzięki temu, klient nie będzie błądził po stronie. 

 

6. Skorzystaj z usług copywriterskich 

Aby napisać naprawdę skuteczne teksty na stronę internetową, trzeba poświęcić dużą ilość czasu m.in na analizy. Podczas pisania tekstów trzeba ,,wejść w głowę klienta’’ i myśleć strategicznie. Osoby, które prowadzą swój biznes najczęściej nie mają czasu na to, aby spędzać nad tekstem wiele czasu. Dlatego warto korzystać z usług copywriterów, którzy zajmują się pisaniem zawodowo. Cennik usług copywriterskich w MediaPower

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp