Dlaczego warto prowadzić media społecznościowe?

Raport z badań Hootsuite z 2021 pokazuje, że Polacy spędzają w mediach społecznościowych ponad 6 godzin dziennie, a liczba użytkowników to ponad 27 milionów osób. Media społecznościowe przekształciły się w narzędzia marketingowe, a dane na temat ilości użytkowników są jednym z powodów, dla których warto z nich korzystać. 

 

Social media dla firm – wybór kanału 

 

Największy dylemat stanowi zawsze wybór mediów społecznościowych. Wybór nie powinien być przypadkowy. Najczęściej popełnianym błędem jest decyzja o byciu obecnym na każdej możliwej platformie. Nie jest to jednak dobra praktyka. Gdy decydujemy się prowadzić profil na każdym, albo prawie każdym medium nie jesteśmy w stanie skupić się na żadnym w dostateczny sposób. Ważna jest jakoś i publikowanie wartościowych treści. Tylko wtedy jesteśmy w stanie wykorzystać potencjał social mediów w 100%. 

 

Jakie social media powinienem wybrać dla swojego biznesu 

 

Jest jeden czynnik determinujący wybór social mediów dla swojego biznesu. Jest nim grupa docelowa. Wszystko to, co robimy w kierunku zwiększenia sprzedaży, zbudowania wizerunku, zdobycia rozpoznawalności, czy innych celów – wszystko zależy od naszych odbiorców. Gdy ich poznamy , poprzez dokonanie analizy, dowiemy się jakich mediów społecznościowych używają. Dzięki temu będziemy wiedzieli gdzie publikować treści i w dodatku jakiego rodzaju treści. 

 

O najpopularniejszych mediach społecznościowych pisałam w artykule “Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce“.

 

Korzyści z prowadzenia profili w social mediach

 

Media społecznościowe, jako narzędzie marketingu dają wiele możliwości. W zależności od celu firmy, dzięki social mediom możemy:

 

  • zwiększyć sprzedaż,
  • zdobyć szersze grono odbiorców,
  • zwiększyć rozpoznawalność marki,
  • zbudować wizerunek eksperta,
  • tworzyć kampanie reklamowe,
  • bardzo precyzyjnie targetować komunikaty reklamowe,
  • przedstawiać swoją ofertę w różnorodny spoósb (np. Filmiki na TikToku),
  • zwiększyć zaufanie do marki,
  • zbudować grupę lojalnych i powracających klientów,
  • zwiększyć ruch na stronie internetowej, 
  • tworzyć employer branding
  • bycie w ciągłym kontakcie z odbiorcami,
  • bycie na bieżąco z trendami= bycie nowoczesną firmą,

 

Kampanie marketingowe w mediach społecznościowych – plusy 

 

Dwa najpopularniejsze kanały umożliwiają nam przeprowadzanie płatnych kampanii marketingowych. Są to: Facebook oraz Instagram. Kampanie social media są niezwykle skuteczne, ponieważ wykazują się szeregiem możliwości, które mają wpływ na ich potencjał. Do plusów kampanii social media zaliczamy:

 

  1. Szerokie grono odbiorców
  2. Dostępność formatów dopasowanych do każdego
  3. Efekty kampanii są widoczne od razu po starcie 
  4. Dotarcie z reklamą do dokładnie sprecyzowanej grupy odbiorców: Facebook umożliwia targetowanie reklam do grupy na podstawie ściśle określonych kryteriów.

 

Jak prowadzić social media dla firm 

 

Oczywiście nikogo nie zdziwię, jak napiszę, że pierwszym, najważniejszym elementem jest określenie celu. Cel jest podstawią do stworzenia strategii komunikacji, na podstawie której następnie tworzy się harmonogram publikacji. O czym należy pamiętać podczas prowadzenia profilu w social mediach?

 

 

  • Regularność 

Bez regularności, jakiekolwiek działania nie przyniosą żadnych efektów. Posty powinny być publikowane regularnie, najlepiej w jednakowych odstępach czasowych. Warto też wykorzystać dostęp do statystyk na poszczególnych portalach i sprawdzić, w jakich godzinach jest największy ruch, aby dostosować do tych danych godziny publikacji. 

 

 

  • Testuj formaty 

Nie ograniczaj się do publikowania tylko postów w formie grafik. Testuj i sprawdzaj, co najbardziej lubią Twoi odbiorcy. Instagram oferuje wiele opcji publikowania treści, takie jak: live’y, rolki, stories i inne. 

 

 

  • Określ cel 

Ten punkt nie może zostać pominięty, ponieważ od niego zależą wszystkie działania. Musimy określić na czym nam najbardziej zależy, czy chcemy zwiększyć sprzedaż, wypromować produkt, a może zdobyć lojalnych odbiorców? 

 

 

  • Skorzystaj z pomocy specjalistów

Pełny potencjał mediów społecznościowych jest wykorzystany, gdy opieramy się na danych z analizy rynku, konkurencji i grupy docelowej. Wymaga to dostępu do specjalistycznej wiedzy i narzędzi. Na podstawie tych danych agencje marketingowe tworzą strategię, która wdrażana etapami przynosi widoczne efekty, które co miesiąc są przedstawiane w postaci raportów. 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp