Dlaczego warto skorzystać z konsultacji w agencji marketingowej

Firmy, które dopiero wchodzą na rynek, często decydują się na promocję swojej firmy samodzielnie, ze względu na oszczędność. Właściciele wszelkie działania marketingu internetowego biorą na swoje barki i nie zawsze działania te są skuteczne. Czasami firmy przez wiele lat współpracują z agencją marketingową, a efekty nie są widoczne, a cały marketing stoi w miejscu. Zdarza się również, że większe przedsiębiorstwa, które posiadają wewnętrzny dział marketingu, również nie widzą efektów. Stosują utarte schematy od lat, nie śledząc statystyk. Warto wówczas skorzystać z firmy zewnętrznej, która spojrzy na sprawę obiektywnym okiem.

 

Czym zajmuje się agencja marketingowa

 

Agencje marketingowe różnią się od siebie zakresem oferowanych usług. Marketing to bardzo duży obszar. Niektóre agencje oferują tylko pojedyncze usługi jak np. SEO, czy prowadzenie kampanii, niektóre zajmują się marketingiem internetowym kompleksowo, a jeszcze inne oferują usługi marketingu tradycyjnego.

 

Agencje marketingu internetowego, oferujące usługi kompleksowe są najbardziej skuteczne, ponieważ mogą zadbać o każdy obszar biznesu. Dostęp do specjalistów z każdej gałęzi marketingu internetowego pozwala na dopasowanie usług do potrzeb firmy. 

 

Czym jest doradztwo marketingowe 

 

Doradztwo może obejmować zaplanowanie strategii marketingowej i plan na jej realizacje w celu osiągnięcia określonych celów przedsiębiorstwa. Usługa ta również może być wykorzystana jedynie w celu uzyskania obiektywnej opinii z zewnątrz, na temat prowadzonych działań.

 

Firmy decydują się na skorzystanie z usług doradztwa najczęściej w momencie, gdy zauważalne są spadki sprzedaży lub brak nowych klientów. Również w sytuacjach kryzysów wizerunkowych lub po prostu, gdy chcą poprawić swoją pozycję na rynku. Pełny potencjał usługi doradztwa jest wykorzystany przy realizacji wszystkich etapów i dłuższej współpracy, która niekiedy trwa kilka miesięcy. 

 

Etapy doradztwa marketingowego

 

 

  • Oczekiwania i potrzeby klienta 

Podczas pierwszego etapu współpracy z klientem weryfikowane są potrzeby klienta i problemy, które należy rozwiązać. Niektóre firmy chcą zwiększyć sprzedaż, a niektóre zwiększyć rozpoznawalność. Niekiedy specjalista musi przeprowadzić dogłębną analizę i sam wywnioskować z ogólnych informacji podanych przez klienta jego potrzeby. 

 

  • Audyt dotychczasowych działań

Audyt obejmuje sprawdzenie wszystkich działań marketingowych, które dotychczas były prowadzone przez firmę. Analizuje się również konkurencję, grupę docelową, oraz jej pozycję na rynku. 

 

  • Strategia

Po dwóch pierwszych etapach przystępuje się do stworzenia strategii dopasowanej do potrzeb firmy, ukierunkowanej na realizację celów. 

 

 

Po stworzeniu przejściu przez proces trzech etapów, kończącego się stworzeniem strategii, firma zlecająca może na jej podstawie sama wdrażać uwzględnione w niej działania lub zdecydować się na dalszą współpracę z agencją. W zależności od decyzji kolejne etapy usługi doradztwa to:

 

  • Realizacja strategii 

Wdrażanie planu w realne życie firmy i realizowanie założonych celów przez agencję, która stworzyła strategię, jest efektywniejsze. Dostęp do narzędzi i wiedza usprawnia ten proces i czyni go skuteczniejszym. 

 

  • Optymalizacja i obserwacja efektów 

Na tym etapie analizuje się efekty prowadzonych działań i wdraża się ewentualne zmiany i modyfikacje, które będą lepsze w odniesieniu do danej sytuacji. 

 

Kiedy najlepiej skorzystać z konsultacji w agencji marketingowej

 

  • Gdy wprowadzasz firmę na rynek I potrzebujesz strategii na działania marketingowe.
  • Gdy nie wiesz, czy prowadzone przez Ciebie działania są skuteczne i właściwe. Np. gdy sprzedaż stoi w miejscu i nie chcesz już zgadywać, jak rozwiązać ten problem.
  • Gdy chcesz dowiedzieć się, czy Twój budżet wystarczy na działania marketingowe. Wówczas agencja może zaproponować optymalne, ale jednocześnie maksymalnie skuteczne rozwiązania.
  • Gdy chcesz uzupełnić luki w kompetencjach w dziale marketingu w Twojej firmie.

 

Jak konsulting w agencji marketingowej może pomóc Twojej firmie 

 

 

1. Otrzymanie porady od specjalistów 

Doradztwo marketingowe można potraktować jako jednorazową usługę, która daje możliwość skorzystania z szybkiej rady od ekspertów w dziedzinie marketingu. 

 

2. Dedykowana strategia 

Stworzona strategia na podstawie przeprowadzonych analiz ukierunkowana jest na konkretne cele przedsiębiorstwa. Dokument ten wskazuje jasną ścieżkę działania, a podążanie nią prowadzi do sukcesów. 

 

3. Pomoc w określeniu celów 

Niekiedy firmy same nie wiedzą, jakie są ich cele. Wtedy agencja marketingowa, wykorzystując narzędzia analityczne, jest w stanie doradzić, jaki cel mógłby poprawić funkcjonowanie przedsiębiorstwa oraz z jakich usług byłoby warto skorzystać. 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp