Hashtagi w strategii komunikacji

co to jest hashtag i do czego służyCo to jest hashtag? Hashtagi to znaczniki używane w social mediach i nie tylko. Są to słowa poprzedzone znakiem #. Razem z rozwojem social mediów, hashtagi zyskały większe znaczenie i wykorzystywanie ich jest bardzo ważnym elementem w strategii komunikacji marki. Warto wiedzieć jak poprawnie ich używać, aby w pełni wykorzystać ich potencjał. 

 

Do czego służy hashtag?

 

Hashtagi stosowane są głównie w celu zwiększania zasięgu treści i dotarcia do największej liczby odbiorców. Treści oznaczone danym # są podporządkowane pod dany znacznik, co ułatwia odbiorcom znajdowanie ich później właśnie po tematach oznaczonych konkretnym znacznikiem.Umiejętnie stosowane mogą przynieść dużo korzyści. 

W przypadku marek hashtagów używa się do mierzenia efektów kampanii oraz budowania świadomości marki. 

Warto jednak pamiętać, że hashtagi są dodatkiem i nie należy traktować ich jako priorytet, ponieważ jeśli nasza treść będzie słabej jakości, to nawet najbardziej popularny hashtag nie pomoże.

 

Jak korzystać z hashtagów

 

Stosowanie hashtagów może wydawać się niczym trudnym. Trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach, ponieważ nieumiejętne ich użycie może zaszkodzić marce. 

 

1. Używaj hashtagów zgodnych z tematem publikacji 

 

Oznaczaj zdjęcia lub treści zgodnie z tym, co się na nich znajduje. Np. kiedy wstawiasz zdjęcie z gór, to nie wstawiaj #sea. 

 

2. Stwórz firmowy # 

 

Hashtag dedykowany firmie będzie bardzo dobrym wyróżnikiem dla marki. Pod tym znacznikiem użytkownicy będą widzieli tylko i wyłącznie posty marki. 

 

3. Nie używaj spacji 

 

Podstawowa zasada tworzenia znaczników. Hashtag to ciąg znaków bez spacji i znaków specjalnych. 

 

4. Korzystaj z znaczników lokalizacyjnych 

Hashtagi lokalizacyjne to świetny sposób na docieranie do odbiorców. Jeśli Twoja firma znajduje się w Warszawie, używaj w postach #Warszawa lub #Warsaw. Post pojawi się pod tym hashtagiem i mieszkańcy Warszawy będą  mogli zobaczyć post. 

 

5. Nie przesadzaj z ilością 

 

Na Instagramie maksymalna dopuszczalna ilość użytych hashtagów to 30. Jednak nie warto wykorzystywać tego w całości. Najważniejsza jest jakość znaczników,a nie ich ilość. Wpisywanie 30 hashtagów na siłę może dać odwrotny skutek, niżeli dotarcie do większej ilości osób.  

 

6. Unikaj zbanowanych hashtagów

 

Użycie zbanowanego hashtagu automatycznie banuje również post wskutek czego nie jest on wyświetlany. Sprawdzenie, czy hashtag jest poprawny i można go użyć jest proste. Wystarczy wejść w zakładkę #. Jeśli nie pojawią się żadne posty lub komunikat: ,,Treści zostały ukryte’’, to znaczy, że lepiej nie użyć tego znacznika. 

 

Popularne hashtagi 

 

W internecie istnieje wiele narzędzi pozwalających generować najbardziej popularne hashtagi. Np Brand24 pozwala dodatkowo analizować zasięg i interakcje. 

Popularne hasztagi, które zawsze są na czasie:

 

  • Znaczniki lokalizacyjne 

 

Czyli największe miasta w Polsce i nie tylko. Najwięcej wyświetleń mają te bez polskich znaków: #warszawa #poznan #gdansk #trojmiasto itd. 

 

  • Biznesowe 

 

#biznes #firma #marka #budowaniemarki #sukces #motywacja #praca #ciężkapraca #ambicje #rozwojosobisty #wiedza #rozwój #marketing #szkolenie #pracownicy #work #myjob #ilovemyjob #edukacja #inspiracja 

 

  • Inne 

 

#morning #goodmorning #poland #motivation #motywacja #business #digitalagency

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp