Co to jest podcast?

Podcast jest formą publikacji audio w internecie. Podcast jest często nazywany audycją internetową. Obecnie podcasty stają się coraz bardziej popularne i są traktowane jako narzędzie marketingu w przypadku marek. 

 

Podcast polega na rozmowie z kilkoma osobami, najczęściej prowadzący i gość lub goście. Rozmowa toczy się na dany, konkretny temat. Tematyka jest dowolna i można prowadzić dyskusję na każdy temat. Zazwyczaj pojawiają się one na danym profilu cyklicznie i tworzą ciąg odcinków.

 

Dlaczego podcasty są tak popularne?

 

Popularność podcastów wynika przede wszystkim z ich głównej zalety jaką jest możliwość odtwarzania ich w każdym miejscu i czasie. W obecnych czasach pędu i braku czasu to jest świetne rozwiązanie. Ludzie mogą słuchać tego, co ich interesuje nawet podczas sprzątania. Podcast jest wówczas alternatywą dla artykułów, których już coraz więcej ludzi nie ma czasu czytać. 

 

Korzyści z podcastowania

Trzeba podkreślić, że firmowy podcast jest obecnie bardzo dobrym narzędziem marketingowym. Umiejętne wykorzystanie platformy pozwala zrealizować różne cele marki. 

 

 

  • Reklama produktów/ usług 

Reklama za pośrednictwem podcastu będzie nienachalna i subtelna. Podczas rozmowy w podcaście można wpleść kilka słów i usługach lub produktach marki. Taka reklama jest dużo bardziej skuteczna niż inne formy reklamy. 

 

  • Wizerunek eksperta 

Główną korzyścią nagrywania podcastów jest zbudowanie wizerunku marki jako eksperta w swojej branży. Na nagraniach możemy opowiadać o firmie, dzielić się wiedzą z branży, dawać porady i wskazówki. Darmowa wiedza i rady to świetna wartość dodana. 

 

  • Lojalna społeczność

Regularne odcinki z wiedzą, poradami i poruszanie ciekawych dla swojej grupy docelowej tematów sprawia, że zostają oni na dłużej i w końcu stają się lojalną społecznością odbiorców. Można również wykorzystać techniki angażowania słuchaczy, co jeszcze dodatkowo wykorzysta potencjał podcastu. 

 

  • Kontakty

Zapraszanie gości do odcinków to świetna okazja do nawiązywania relacji biznesowych i nie tylko takich. Zaproszenie do podcastu autorytetu w danej branży, bądź innej, równie ciekawej osoby to świetna opcja na urozmaicenie odcinków. 

Jak nagrać podcast 

 

Nagranie podcastu wbrew pozorom nie jest bardzo trudne. Niektórzy nagrywaja podcasty w pokoju mając do dyspozycji jedynie mikrofon. Jednak jeżeli zależy nam, aby firma miała raczej wizerunek profesjonalnej, warto zainwestować w specjalistów w tej dziedzinie. Takie osoby podpowiedzą, co warto zrobić, a co nie, a także zadbają w 120% o profesjonalną jakość nagrania. Świetnym przykładem firmowego podcastu jest podcast SolveQ, Software House’a z Gdyni. Podcast tworzy nasza agencja MediaPower.