5 zasad skutecznego audytu swoich mediów społecznościowych

 

Audyt profili w social mediach to najważniejszy element strategii komunikacji. Dogłębność analiz i ilość czasu, jaką poświęcamy na audyt danego profilu jest uzależniona od jego wielkości. Im większy profil, tym więcej czasu potrzebujemy na audyt. 

 

Po co przeprowadzamy audyt social media?

 

Poza tym, że audyt to pierwsza czynność jaką należy wykonać przed tworzeniem startegii, to powinien być traktowany jako zadanie regularne. Audyt to dogłębna i kompleksowa analiza wszelkich dotychczasowych działań w mediach społecznościowych. Pozwala nam określić skuteczność tych działań, wskazuje obszary, które wymagają poprawy, co powoduje, że nie widzimy efektów. Cała analiza wykonana przez specjalistę kończy się raportem, będącym podsumowaniem całej pracy. W raporcie tym znajdują wszystkie błędy, elementy wymagające poprawy, wskazówki oraz sugestie jak ulepszyć działanie profilu. 

 

Zasady skutecznego audytu social media

 

Poziom trudności audytu zależy od wielu czynników. Mimo to, wykonanie audytu, mając przed sobą kilka najważniejszych zasad wcale nie musi być trudne. Inna kwestią w tym przypadku jest umiejętne wykorzystanie otrzymanych danych i wdrożenie odpowiednich zmian. Oto 5 zasady skutecznego audytu social media:

 

1. Wybierz miejsce, w którym zapiszesz wszystkie dane 

Może to być notes, dokument tekstowy lub tabela w excelu. Wybór jest indywidualny. Ważne jest tylko, aby wszystkie informacje potrzebne do wykonania audytu oraz dane były zapisane w jednym miejscu. Najlepiej przygotować sobie dwa arkusze: na jednym spiszesz informacje potrzebne do przeprowadzenia audytu, na drugim spiszesz uzyskane dane. 

 

2. Stwórz listę profili, które będziesz audytować

Spisz wszystkie profile, hasła dostępu do nich oraz inne istotne informacje na ich temat. Warto też spisać wszystkie konta w social mediach, które posiada firma. Wyeliminowanie starych, nieaktywnych kont pozwoli skupić się na najważniejszych. 

 

3. Określ cele działań w mediach społecznościowych 

Biorąc pod uwagę profile, które poddasz audytowi, pomyśl, co chcesz osiągnąć, dzięki aktywności na nich? Określenie celów jest ważnym elementem strategii i pozwala ustalić plan działania w celu ich osiągnięcia. 

 

4. Określ wskaźniki, które mają największe znaczenie

Zastanów się, na co chcesz zwracać największa uwagę podczas prowadzenia profilu? Co chcesz śledzić i mierzyć? Ten punkt jest powiązany z określaniem celów. Wskaźniki social media to m.in:

  • kliknięcia w link
  • polubienia
  • komentarze
  • zaangażowanie 
  • liczba wzmianek o profilu

 

5. Określ ROI, czyli zwrot z inwestycji

Ten punkt jest prewencją przed działaniami, które nie mają znaczenia dla firmy i nie przyniosą jej żadnych korzyści. Określenie ROI pozwala skupić się na konkretnych działanich, które zbliżą Cię do osiągnięcia celu. 

 

Audyt profilu social media obejmuje sprawdzenie dosłownie wszystkiego. Podczas audytu sprawdza się treści, ich jakość, grafiki, opis, linki, hasztagi i tak dalej… Musimy pamiętać, że jest to dogłębna analiza i musi być wykonana solidnie. Audyt pozwala nam uzyska niezwykle cenne informacje i dane na temat naszego profilu i naszych odbiorcow. Wykorzystanie tych informacji w odpowiedni sposób przyczyni się do rozwoju i sukcesu profilu. 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp