Jak zwiększyć konwersję witryny i jaka powinna ona być?

Zwiększenie konwersji jest świadectwem rosnącego sukcesu i zysków firmy, dlatego ważne jest, aby podjąć specjalne środki w celu poprawy tego wskaźnika. Przyjrzyjmy się bliżej sposobom zwiększenia konwersji witryny.

 

Co to jest konwersja

 

Większość odwiedzających odwiedza witrynę “tak po prostu” – nie kupuje, nie dzwoni, nie subskrybuje biuletynów, a jedynie interesuje się informacjami. Według badań przeprowadzonych w 2021 odsetek takich osób wynosi 97,65%.

Pozostały procent przypada na tych, którzy podejmują ukierunkowane działania i przynoszą firmie zysk. Te same 2,35% to konwersja “tylko użytkowników” w klientów.

Każda branża ma inne wskaźniki. Na przykład średnia konwersja grupy Facebooka wynosi 20%-30%, a sklepu internetowego – 2 -5%.

Wzrost konwersji oznacza wzrost zysków, dlatego stosuje się specjalne sposoby wzrostu współczynnika konwersji (CR).

konwersja

 

Co to są “działania ukierunkowane”?

 

Odwiedzający witrynę mogą (lub nie, jeśli nikt nie dba o wzrost konwersji) wykonać następujące czynności:

 

  • kliknij link lub baner;
  • zamów towar;
  • Utwórz konto osobiste (Zarejestruj się);
  • wpisz dane w formie elektronicznej;
  • zgadzam się na wysyłanie materiałów;
  • zadzwoń i dowiedz się czegoś od personelu;
  • wielokrotnie przeskakuj z jednej strony na drugą bez opuszczania witryny.

 

Wykonanie każdej z wymienionych czynności jest konwersją i pozytywnie wpływa na wynik. Możesz sprawdzić Współczynnik konwersji za pomocą licznika Google Analytics, który jest zawieszony na stronie.

 

Wzór do obliczenia to CR = X / Y x 100%, gdzie X to liczba użytkowników, którzy podjęli działanie docelowe, a Y to wszyscy odwiedzający witrynę.

 

Licznik zbiera informacje o wizytach i ukierunkowanych działaniach. 

 

Co się stanie, jeśli nie będziesz angażować się w poprawę konwersji witryny

 

  1. Towary i usługi nie będą się sprzedawały, nawet jeśli same w sobie są dobre i niezbyt drogie.
  2. Koszty promocji rosną, ale nie ma z tego pożytku: nowi klienci się nie pojawiają, stali rzadko przychodzą.
  3. W rezultacie biznes się nie rozwija.

 

Aby polepszyć sytuację – możesz, a nawet musisz poprawnie przedstawić sobie perspektywę potencjalnego klienta – zaoferować zaspokojenie jego potrzeby za pomocą produktu. O tym, jak to zrobić — dalej.

 

Jaka jest średnia konwersja w różnych witrynach

 

Indeks CR zasadniczo zależy od obszaru, w którym działa firma.

 

E-commerce. Średnia konwersja w 2021 r.wyniosła 2,9%. Jednocześnie konwersja zależy od rodzaju działalności: w witrynach turystycznych konwersja wynosi tylko 1,7%, gdy jak w witrynach supermarketów — może przekroczyć 11%.

 

W segmencie B2B średnia konwersja wynosi 2,23%.

 

W przypadku firm finansowych średnia konwersja wynosi 5%, najlepsze firmy otrzymują 20-25% klientów z witryn.

 

Osiągnięcie średniego współczynnika konwersji dla swojego segmentu – to już niezły wynik. Nie zawsze warto wyrzucać wszystkie środki, aby osiągnąć maksymalny CR.

 

Sposoby poprawy konwersji witryny

 

Aby uzyskać wysoki indeks CR, należy wykonać szereg działań. Im więcej działań z tej listy zostanie wdrożonych, tym szybciej nastąpi wzrost konwersji witryny.

 

#1
Dodaj widget wideo od Media Power 🙂

Widget wideo to małe okienko z (zazwykle) gadającą głową. Ma ono wiele różnych zastosowań, o których nie będziemy teraz mówić (ale jeśli jesteś zainteresowany, więcej info znajdziesz tutaj: https://mediapower.pl/widget/), ale wpływa także bezpośrednio na konwersję strony. 

Strona wydaje się bardziej przyjazna, gdyż widać, że w firmie pracują ludzie, i niezależnie od tego, czy odwiedzającemu stronę podoba się gadająca głowa czy może niekoniecznie, kliknie czy zignoruje – efekt jest taki, że zostaje na stronie dłużej, co oznacza, że strona jest interesująca, a Google z kolei lubi strony, z których ludzie nie uciekają od razu i nagrodzi taką stronę wyższą pozycją w wyszukiwaniu. Do tego – skoro klient jest dłużej na stronie – jest realnie większa szansa, że faktycznie zostanie zainteresowany Twoją firmą czy produktem oraz, że wykona działanie, które jest od niego oczekiwane.

wideo widget media power

#2
Staranne planowanie kampanii reklamowych

 

Przygotowując się do wysyłania reklamowych powiadomień push, musisz dokładnie określić swoich odbiorców, znaleźć najskuteczniejsze kanały komunikacji z nimi i obliczyć, ile w przybliżeniu będzie kosztować przyciągnięcie jednego użytkownika, który wykona ukierunkowane działanie (wskaźnik ten nazywa się CAC-customer acquisition cost).

 

Koszt przyciągnięcia jednego odwiedzającego za pośrednictwem powiadomień push jest 5 razy niższy niż w przypadku reklamy kontekstowej, ale warto poeksperymentować z obiema metodami. Konkretne decyzje zawsze zależą od niszy biznesowej i obecnej sytuacji.

 

Nieukierunkowany ruch nie zwiększy konwersji odwiedzających na klientów, więc zwabienie reklam do witryny zbyt szerokiej publiczności jest kosztowne i bezcelowe. Bardziej efektywne jest skupienie się na węższym segmencie, który pasuje do grupy docelowej.

 

#3
Praca z segmentacją i retargetingiem

 

Aby zwiększyć konwersję witryny, grupę docelową należy podzielić według zainteresowań, lokalizacji, danych demograficznych i innych cech. Ponadto odwiedzający trzeba być dyskretnie zawracać na stronę. Taka praca nazywa się odpowiednio segmentacją i retargetingiem.

 

W przypadku różnych nisz biznesowych bardziej skuteczna może być reklama kontekstowa w Google i innych popularnych sieciach reklamowych oraz powiadomienia push w kanałach dogodnych dla grupy docelowej: niektórzy użytkownicy będą zainteresowani wiadomościami z wiadomościami przez Telegram lub WhatsApp, inni — e-mailing, a trzeci SMS.

 

#4
Tworzenie treści spełniających oczekiwania użytkowników

 

Popularność sklepów offline i internetowych zależy od tych samych rzeczy. Wśród nich:

 

  • dostępność pełnej i poprawnej informacji o asortymencie (koszt, dostępność w magazynie);
  • wiarygodność i szczegółowość opisów towarów: specyfikacje techniczne, zalecenia dotyczące użytkowania;
  • dostępność pełnokolorowych, wizualnych i wysokiej jakości zdjęć (lub odpowiednio próbek ekspozycyjnych);
  • prawidłowo zbudowany lejek zakupowy;
  • obecność opinii na stronie.

 

Wszystko to jest minimalnym warunkiem koniecznym do dobrej ukierunkowanej konwersji.

 

#5
Przemyślane rozmieszczenie elementów interaktywnych (call-to-action)

 

Takie elementy obejmują wyskakujące menu i okna, zwykłe i animowane banery, widżety, przyciski akcji. Aby użytkownicy częściej podejmowali ukierunkowane działania, lepiej jest umieszczać przyciski zamiast linków: są one bardziej atrakcyjne wizualnie.

Widżety w dużym stopniu zależą od tematyki witryny, ale najczęściej są przydatne, gdy ludzie dbają o wstępne obliczenia online. Na przykład na stronie internetowej banku można zawiesić Kalkulator kredytowy lub depozytowy.

Przykładowe widżety na stronie:

    • czat online — korespondencja, w której konsultant może odpowiedzieć na wszystkie pytania odwiedzającego witrynę;
    • oddzwanianie — przycisk umożliwiający odwiedzającemu pozostawienie kontaktu w celu uzyskania opinii;
    • rezerwacja online — zapis na wydarzenia dowolnego formatu: jazdę próbną, wizytę u specjalisty, rezerwację itp.
    • generator klientów — zbiera kontakty i informuje odwiedzających o promocjach, ofertach specjalnych lub innych informacjach.

Ciągłe monitorowanie grupy docelowej i żmudna praca nad drobnymi punktami, o których mowa powyżej, daje możliwość zwiększenia konwersji w każdej dziedzinie biznesu.

 

 

#6
Jak SEO może zwiększyć konwersje w witrynie?

 

Promocja SEO witryny również pośrednio wpływa na konwersję. Takie działania w celu kompleksowej promocji witryny pomogą zwiększyć konwersję:

  • korzystanie z odpowiednich nagłówków i tagów, aby zasób był zrozumiały zarówno dla użytkowników, jak i robotów-wyszukiwarek;
  • zapewnienie dużej szybkości ładowania strony;
  • regularne aktualizacje stron zasobów;
  • koncentrując się na jakości treści, które przyciągną nowych klientów. Prowadź bloga, w którym pokażesz się jako ekspert niszowy;
  • dodawanie wysokiej jakości zdjęć i filmów z optymalizacją ich rozmiaru;
  • instalacja certyfikatu SSL;
  • adaptacje na urządzenia mobilne — posiadanie mobilnej wersji witryny jest bardzo ważne dla wysokiej konwersji;
  • dedykowanie stron internetowych do określonego produktu lub tematu, dzięki czemu zapewnia porządek i przejrzystość, które zwiększają konwersję;
  • zapewnienie wygodnej struktury i nawigacji w witrynie itp.

 

#7
Dodaj prawdziwe opinie

 

Dla zdecydowanej większości użytkowników recenzje i recenzje produktów mają duże znaczenie. Jak pokazują badania, przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktów 95% potencjalnych klientów jest kierowanych na recenzje. Dlatego motywuj kupujących do wystawiania recenzji, oceniania produktów, przesyłania zdjęć i dzielenia się doświadczeniami klientów.

 

#8
Uruchom testy A/B

 

Aby dowiedzieć się, która opcja wezwania do działania, tytułu, treści tekstowej, obrazów zapewnia wyższą konwersję, regularnie przeprowadzaj testy A/B. Aby to zrobić, podziel użytkowników na 2 grupy i pokaż im różne wersje stron internetowych. Na przykład dla niektórych odwiedzających ustaw niebieski przycisk, a dla innych czerwony. Testując różne kombinacje, możesz dowiedzieć się, która opcja daje najwyższą konwersję.

 

Jeśli regularnie przeprowadzasz testy A/B i wdrażasz najbardziej udane opcje, z czasem konwersje będą rosły.

ab-test

 

 

#9
Popracuj nad funkcjonalnością wyszukiwania

Ważne jest, aby wyszukiwanie w witrynie spełniało szereg wymagań:

  • uczyń go zauważalnym i ustaw tak, aby w dowolnym momencie użytkownik mógł wygodnie korzystać z paska wyszukiwania;
  • sprawdź, czy wyszukiwanie działa poprawnie, czy można łatwo wykryć potrzebny produkt, czy istnieje możliwość wyszukiwania według kategorii lub z dodatkowymi filtrami;
  • zaimplementuj autouzupełnianie lub “wyszukiwanie na żywo”, które ułatwia wprowadzanie nazw produktów;
  • dodaj autokorekty błędnie wpisanych słów, z innym układem klawiatury, używając synonimów itp.

 

Co zmniejsza konwersję witryny?

 

Istnieje wiele punktów, które mogą znacznie zmniejszyć konwersję witryny:

 

  • nieprawdopodobne wezwania do działania, takie jak: “zapisz się na webinarium, a za miesiąc zarobisz milion dolarów”;
  • wyskakujące okienka, których nie można zamknąć, a okna powitalne natychmiast pojawiają się na stronie po jej otwarciu;
  • nadmierne użycie wykrzykników w tekście i nagłówkach;
  • nadmierna ilość banerów reklamowych;
  • przestarzały projekt, nieharmonijna paleta zasobów i obecność migających przycisków;
  • powolne ładowanie stron;
  • konieczność rejestracji;
  • złożona kasa zwiększa liczbę porzuconych koszyków i zmniejsza konwersję;
  • niejasna struktura witryny i nawigacja;
  • używanie standardowych, znudzonych wszystkim zwrotów reklamowych itp.

 

Podsumowując, możemy powiedzieć, że wszystkie sposoby na zwiększenie konwersji na stronie będą działać, jeśli zwrócisz uwagę na ten problem. A nasza firma ze swojej strony oferuje 15 dni bezpłatnego korzystania z widżetu Media power — wypróbuj teraz i przekonaj się sam https://mediapower.pl/widget/.

 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp