Czym jest Google Moja Firma
To platforma, która została stworzona przez jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek- Google. Jest to wizytówka firmy w wyszukiwarce. Zawiera wszystkie niezbędne informacje o danej firmie na rynku lokalnym- jest powiązana z Google Maps. Profil w Google My Business wpływa na bardzo wiele istotnych obszarów w marketingu, dlatego warto korzystać z tego bezpłatnego narzędzia.
Korzyści z posiadania profilu w Google My Business
- Tańsza opcja reklamy
Założenie konta i stworzenie wizytówki jest całkowicie darmowe. Ponadto możemy uzupełnić profil tak, jak chcemy o niezbędne informacje oraz zdjęcia. Posiadanie wizytówki wiąże się z obecnością w Mapach Google, więc to dodatkowy plus jeśli chodzi o widoczność firmy w internecie.
- Pozytywny wpływ na SEO
Posiadanie wizytówki w Google doskonale wpływa na pozycje firmy w wynikach wyszukiwania na rynku lokalnym. Są to jednak wyniki organiczne. Trzeba pamiętać, że nie istnieje coś takiego jak pozycjonowanie wizytówki Google. Często firmy spotykają się z ofertami na tego typu działania, dlatego warto wiedzieć, że nie są to uczciwe oferty.
- Ułatwienie kontaktu
W profilu wpisujemy wszystkie najważniejsze informacje o firmie, w tym dane kontaktowe. To skraca i ułatwia klientom drogę do skontaktowania się z firmą. Przez to nie muszą oni przeszukiwać internetu i strony w celu znalezienia kontaktu.
- Wzbudzanie zaufania wśród odbiorców
Posiadanie wizytówki w Google sprawia, że firma staje się w oczach klientów wiarygodna. Dodatkowo, posiadanie pozytywnych opini w profilu utwierdza wszystkich w tym przekonaniu. Warto, więc zadbać o opinie i po każdej udanej sprzedaży uprzejmie prosić klientów o wstawienie pozytywnej opinii na profil.
Jak stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma?
1. Załóż konto w Google
Pierwszym krokiem, bez którego nie pójdziemy dalej jest posiadanie konta w Google. Najlepiej założyć osobne, dedykowane firmie.
2. Znajdz swoją firmę lub dodaj dane swojej firmy
Jeśli posiadasz wizytówkę w Google, na tym etapie możesz ją wyszukać poprzez nazwę i edytować lub przejść do uzupełnienia danych i stworzenia wizytówki.
Pierwszą informacją, jaką trzeba uzupełnić jest nazwa firmy. Nazwa ta jest widoczna w Google Maps. Może jednak to być jedno słowo kluczowe, niekoniecznie nazwa.
3. Kategoria
Na tym etapie musimy wybrać kategorię działalności, najbardziej zbliżoną do jej rzeczywistej, w celu określenia czym jest i czym zajmuje się firma. Ma bardzo duże znaczenie w widoczności w wynikach na zapytania.
4. Lokalizacja
Tutaj wskazujemy wszystkie informacje dotyczące lokalizacji. Czy firma ma siedzibe stacjonarną, czy świadczysz usługi w domu itd.
5. Dane kontaktowe
Numer telefonu, strona internetowa, opcjonalnie mail.
6. Godziny otwarcia
W jakich godzinach pracujesz i w jakich godzinach klienci mogą się kontaktować.
7. Opis
Opis firmy jest jednym z najważniejszych etapów w procesie konfigurowania profilu. Tutaj warto wpleść frazy kluczowe dla podbicia SEO.
Wizytówka stworzona, co dalej?
Te 7 etapów wystarczy, aby stworzyć wizytówkę w Google. Jednak trzeba mieć na uwadzę jeden istotny fakt: profil musi być regularnie odświeżany. Na profilu można umieszczać zdjęcia, nowości i inne. Warto zadbać o to, aby dane wraz ze zdjęciami były regularnie odnawiane.