Google Analytics dla firm: co można tam znaleźć i jak z niego korzystać

Google Analytics to narzędzie, które umożliwia analizę i ocenę zachowań użytkowników stron internetowych. Dzięki danym możemy dowiedzieć się wiele na temat osób, które odwiedzają daną witrynę, co pozwala usprawniać działanie strony. 

 

Zastosowanie Google Analytics 

 

Narzędzie to śledzi ruchy wykonywane przez użytkowników na stronie internetowej. Możemy uzyskać dane na temat ruchu na stronie w czasie rzeczywistym i ogólne.  

Analiza ruchu na stronie ma bardzo duże znaczenia w przypadku mierzenia efektów działań SEO. Korzystanie z tego narzędzia jest naprawdę proste, jedynie na początku trzeba zadbać o kilka elementów. Dodatkową zaletą tego narzędzia jest to, że jest w pełni darmowy.

 

Google Analytics – jak zacząć? 

 

Aby narzędzie Google zaczęło zbierać dane, należy w kodzie źródłowym strony internetowej umieścić pewien tag Google Analytics. Można to zrobić na wiele sposóbów. Jeśli nie mamy wiedzy z zakresu programowania lub nie mamy w firmie programistów, to istnieją specjalne wtyczki, które umożliwiają dokonanie zmiany w kodzie. 

 

Jakich informacji dostarcza Google Analytics 

 

  1. Liczba osób, które odwiedziły witrynę w danym czasie
  2. Czas, jaki użytkownik spędził na stronie 
  3. Wszystkie ruchym jakie zostały wykonane na stronie
  4. Ile użytkowników korzysta ze strony w czasie rzeczywistym 
  5. Skąd użytkownicy trafiają na stronę 
  6. Z jakich urządzeń korzystają użytkownicy 
  7. Godziny, w których najwięcej osób korzysta ze strony 
  8. Gdzie mieszkają użytkownicy strony 
  9. Ile użytkowników odrzuciło wykonanie akcji 

 

W przypadku e-commerce, Google Analytics dostarcza dodatkowe dane, takie jak:

 

  • Przychód
  • Średnia wartość zamówienia
  • Współczynnik konwersji 

 

Jak używać Google Analytics 

 

  1. Pierwszym podstawowym krokiem jest założenie konta Google, jeśli go jeszcze nie posiadamy. 
  2. Następnie, gdy już mamy konto Google, przechodzimy do utworzenia konta Google Analytics: (http://www.google.com/analytics/). Przy utworzeniu konta musimy uzupełnić formularz, w którym wskazujemy istotne informacje m.in. rodzaj działalności itd. 
  3. Po utworzeniu konta, istnieje możliwość dodawania osób, które będą miały dostęp do analiz.
  4. Na sam koniec należy w adresie strony, kod Google Analytics. 

 

Badania rynku i analizy przeprowadzane za pośrednictwem narzędzia, jakim jest Google Analytics to naprawdę dobre źrodło wiedzy. Ważne jest jednak, aby umiejętnie te dane wykorzystać i na ich podstawie wdrażać potrzebne zmiany w procesie funkcjonowania witryny. Te działania zajmują wiele czasu i przede wszystkim wymagają wiedzy analitycznej oraz marketingowej, aby dane te przekształcić w działania na korzyść firmy. 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp