Na jakiej platformie najlepiej zrobić sklep internetowy

W obecnych czasach wszystko przeniosło się do internetu. Szczególną popularność zyskały sklepy online i ogólnie cała branża e-commerce. Praktycznie każdy sklep stacjonarny posiada również sklep online. Większość sklepów działa tylko i wyłącznie online. Istnieją różne możliwości stworzenia sklepu internetowego. 

 

Sklep internetowy,  jako strona od podstaw 

 

Firmy oferujące tworzenie stron internetowych posiadają w swojej ofercie ich różne rodzaje, dopasowane do potrzeb klientów. Jednym z tych rodzajów jest właśnie sklep internetowy. Taka opcja posiada zdecydowaną przewagę nad tworzeniem sklepu na plaftormie, ponieważ w tym przypadku, mamy absolutną dowolność w wyborze designu i wszelkich funkcjonalności strony. W mediapower.pl tworzymy sklepy internetowe z dowolną liczbą podstron, co jest dodatkową przewagą w przypadku istniejących na rynku szablonów, które w wielu przypadkach mają narzuconą ilość dostępnych podstron. 

 

Platformy sklepów internetowych zamiast strony od podstaw 

 

Większość osób, która stawia pierwsze kroki w sprzedaży online szuka oszczędności, gdzie się da. Dlatego przeważająca część decyduje się właśnie na skorzystanie z takich opcji jak gotowe sklepy online. Nie wymagają specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania i nie wymagają zatrudniania takiej osoby, ponieważ udostępniane są gotowe szablony stron, które można budować za pomocą kreatora. Mimo, że bardzo wiele osób decyduje się na to rozwiązanie, wciąż uważamy, że warto zainwestować w stronę stworzoną od podstaw przez programistę. 

 

Najpopularniejsze platformy sklepu internetowego:

 

Wersje płatne

 
Platformy płatne umożliwiają korzystanie z nich za comiesięczną opłatą abonentową. Przewagą jest zdecydowanie wygoda i brak konieczności zamartwiania się o aktualizacje oprogramowania, instalację wtyczek, hosting i innych. Natomiast do wad należy zaliczyć fakt, że nie jesteśmy w tym przypadku właścicielami strony. Kolejną wadą jest wzrost ceny abonamentu wraz z wyborem dodatkowych funkcjonalności dla strony. Z płatnych platfrom wyróżniamy:

 

  • Shopify 

Oferuje możliwość sprzedaży na rynku zagranicznym. Jest łatwy w obsłudze i zapewna 24h pomocy technicznej. Dodatkową cechą platformy Shopify jest możliwość połączenia jej z mediami społecznościowymi i jednoczesną sprzedaż na nich. 

 

  • Selesto 

Ta platfroma umożliwia sprzedaż dowolnej, nieograniczonej ilości produktów. Dodatkowo jest opcja skorzystania z dropshippingu. Możliwość integracji platformy z systemami płatności, firmami kurierskimi i Facebookiem jest dodatkowym atutem. 

 

 

Wersje darmowe

 
W porównaniu z wersjami płatnymi, tutaj zaletą jest to, że jesteśmy właścicielami naszych sklepów. Kolejną cechą jest to, że sklepy z tego typu platform są świetnie pozycjonowane. Dają one możliwości skorzystania z różnorodnych opcji konfiguracji, dodatkowych funkcjonalności. Darmowe wersje platform posiadają niestety również wady. Podstawową jest fakt, że jeżeli nie mamy wiedzy z zakresu programowania, prawdopodobnie będziemy musieli skorzystać z pomocy specjalisty. Dodatkwo ponosimy koszty hostingu. Darmowe platformy to m.in:

 

  • Prestashop 

Przed skorzystaniem z tej platformy, musimy zaopatrzyć się w hosting oraz domenę. Po rozpoczęciu na platformie możemy dowolnie konfigurować sklep pod kątem funkcjonalności i innych. Prestahop wprowadza często aktualizacje. Najczęściej przy tych aktualizacjach potrzebna jest pomoc specjalisty. 

 

  • Shopware 

Shopware jest zdecydowanie łatwiejszą w obsłudze platformą, niż wyżej wymieniona Prestashop. W tym przypadku niekoniecznie potrzebujemy pomocy programisty. Stworzona jest w taki sposób, aby ułatwiać korzystanie z niej. Na Shopware możemy korzystać ze sprzedaży międzynarodowej. Mamy możliwość ustawić inne waluty oraz języki. 

 

Wymienione platformy to oczywiście tylko niewielka część dostępnych w internecie. Na rynku online mamy naprawdę szeroki wybór platfrom zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Jednak uważamy, że stworzenie strony internetowej to lepszy wybór, jeśli nie chcemy sobie dokładać obowiązków związanych z konfiguracją sklepu, aktualizacjami i innymi technicznymi zadaniami z tym związanymi. Tworząc stronę na zamówienie jesteśmy odciążeni od takich obowiązków, ponieważ firma dostarczająca taką usługę, opiekuje się serwisem. Oczywiście, ta opca wiąże się z większym wydatkiem, natomiast warto potraktować to jako inwestycję w czas na skupienie się na biznesie. 

 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp