Czym i dla kogo jest SEO?

Co to jest SEO

Żadna, nawet najładniejsza strona jest nic nie warta, jeśli nikt nie wie o jej istnieniu. Sposoby na pokazanie światu swojej witryny są dwa: reklamy oraz pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach (głównie Google), czyli SEO (z angielskiego Search Engine Optimization). Pozycjonowanie polega na dopasowaniu treści na stronie do wyszukiwań użytkowników, czyli nasycaniu strony wartościową treścią w tematach, które są popularne wśród potencjalnych klientów.

 

Regularne publikowanie wartościowych treści daje wyszukiwarkom informacje o tym, że strona jest aktualna i znajdują się na niej treści ciekawe/przydatne dla użytkowników. Wraz z ilością tych użytkowników, rośnie też pozycja strony w wyszukiwarce, co jest celem działań SEO. Wraz ze wzrostem pozycji, rośnie też liczba klientów i koło się zapętla. Strony, które lądują na pierwszych pozycjach w Google potrafią mieć kilkaset tysięcy wejść dziennie, co przekłada się sprzedaż oraz wpływy z reklam, jeśli się zdecydujemy umieścić jakieś na naszej witrynie.

Najważniejszym aspektem tworzenia strategii pozycjonowania jest zbadanie aktualnych pozycji strony względem liczby i treści wyszukiwań. Jeśli firma jest nowa i brakuje jej danych, dokonuje się analizy konkurencji i bierze się dane od niej. Te prace warto powierzyć najlepszym agencjom marketingowym na rynku, od jakości tych prac zależy bowiem sukces firmy w internecie.

 

Więcej o SEO znajdziesz tu: