Czy warto zatrudnić agencję do prowadzenia Instagrama?

Na to pytanie można byłoby odpowiedzieć krótko – tak. Dzisiaj postaram się przedstawić Wam argumenty, dla których zlecenie takich działań firmie zewnętrznej jest w rezultacie bardziej opłacalne, niż prowadzenie takich działań wewnątrz firmy.

Fakt, że dzisiaj wszystko skupia się w internecie jest oczywisty i nie trzeba tego nikomu przypominać. Przez ostatnie parę lat marki zrozumiały sens swojego istnienia w mediach społecznościowych i stąd też wzięło się popularnie stwierdzenie :,, jeśli nie ma Cię w internecie , nie istniejesz’’ i o ile w przypadku osoby nie do końca jest to prawdą , to w przypadku firm już tak. 

 

 instagram-w-polsce

Raport Digital 2022 mówi nam, że z Social Mediów w Polsce korzysta obecnie 82,8% społeczeństwa, w tym z 59,6% całego społeczeństwa korzysta z Instagrama. 

Mamy więc jasny dowód na to, że dobre i skuteczne działania na Instagramie mogą dać Twojej firmie możliwości dotarcia do ogromnej liczby odbiorców i zwiększenia sprzedaży.

Powszechnie wiadomo, że marki oszczędzają na działaniach marketingowych, co jest dużym błędem. Często w takich przypadkach osoby zarządzające firmą postanawiają zająć się tematem ,,na własną rękę’’ lub zaangażować w to innych pracowników firmy.

W rezultacie jednak takie zabiegi szkodzą wizerunkowi marki i nie przynoszą żadnych rezultatów.

 

 

Prowadzenie Social Mediów samemu, jakie są tego wady?

 

1. Brak wiedzy 2. Brak skuteczności
 

Jeśli dołożysz obowiązek prowadzenia Instagrama pracownikowi, który nie posiada żadnej wiedzy, doświadczenia ani kompetencji w tym zakresie, zmniejszysz efektywność pracy swojego zespołu.Aby publikować posty musisz znać swoją grupę docelową i wiedzieć, kiedy najlepiej publikować, a do tego potrzebne są wiedza i doświadczenie w zakresie analizy takich danych.

Wiedza w zakresie tworzenia estetycznych i pasujących formatem grafik także jest niezbędna.Zastanów się, czy pracownik administracji posiada taką wiedzę?

 

Aby działania na Instagramie przyniosły oczekiwane efekty, publikacja postów musi być systematyczna i zgodna z ustalonym harmonogramem, a wszystko to musi się opierać na spójnej strategii komunikacji Twojej marki. Prowadzenie konta z doskoku nie pozwoli skupić się na tym w 100% i nie wykorzysta się wówczas całego potencjału tego kanału. Publikowanie bez planu nie będzie spójne z profilem działalności i i wizją firmy, a jedynie wprowadzi chaos i w żadnym wypadku nie przyciągnie nowych odbiorców i nie zbuduje pozytywnego wizerunku firmy.
3. Brak czasu 4. Koszty
 

Jak już wspomniałam wyżej, aby działania były skuteczne, publikowanie musi być systematyczne, a to jest czasochłonne. Ponadto należy na bieżąco monitorować sytuację, być w stałym kontakcie z użytkownikami: odpisywać na wiadomości, komentarze i reagować na ewentualne kryzysy. Ponadto w grę wchodzą jeszcze inne formy publikacji takie jak stories, rolki, live’y, których przygotowanie i publikacja pochłania bardzo dużo czasu.

 

Brak wiedzy i kompetencji prowadzi do nie do końca przemyślanych decyzji, które pochłaniają Twój budżet nie dając w rezultacie żadnych konkretnych efektów. 

W dodatku, jeśli zdecydujesz się zatrudnić jedną/dwie osoby, które będą zajmować się marketingiem Twojej firmy, ich wynagrodzenie znacząco przewyższy koszty zatrudnienia agencji, a ich działania niekoniecznie będą skuteczne, ponieważ w agencji za publikację jednego posta jest odpowiedzialny zespół specjalistów.

 

 

Dlaczego więc powinieneś zatrudnić agencję do prowadzenia Instagrama, taką jak MediaPower?

 

Na skuteczną komunikację na instagramie składa się wiele czynników i są to m.in:

  • Dokładna i rzetelna analiza grupy docelowej 
  • Opracowanie strategii, na której będzie się opierać cała komunikacja 
  • Wyznaczenie celów, ustalenie wartości jakie firma niesie dla odbiorcy 
  • Ustalenie stylu komunikacji z klientem oraz stylu graficznego, aby działania były spójne

To tylko kilka elementów całej pracy nad skuteczną komunikacją, ale już na tym etapie widać, że prowadzenie Instagrama to nie tylko wrzucenie dwóch zdjęć raz na 2 tygodnie lub miesiąc.

Do tej pracy przykłada się cały zespół specjalistów m.in: analityka, copywritera, contentwritera, grafika.

 

 

Plusy zatrudnienia agencji do prowadzenia Instagrama

 

1. Profesjonalizm 

Zatrudniając agencję masz pewność, że Twój Instagram będzie prowadzony przez specjalistów, którzy posiadają wiedzę i niezbędne narzędzia, aby działania miały sens i dawały rezultaty w postaci m.in zwiększonej sprzedaży, zwiększonej liczby odbiorców i ich zaangażowania

2. Oszczędność czasu 

Agencja zajmie się wszystkim, a twoim zadaniem będzie jedynie omawianie wyników i ustalanie kolejnych harmonogramów i strategii. Nie będziesz musiał odrywać siebie i swoich pracowników od własnych zadań, aby zadbać o profil 

3. Oszczędność pieniędzy 

W punkcie, gdzie pisałam o wadach prowadzenia Instagrama samodzielnie, pisałam już o tym, że ta opcja jest w rzeczywistości bardziej kosztowna niż zatrudnienie agencji. Zatrudniając agencję masz do dyspozycji cały zespół specjalistów za 50% wynagrodzenia maksymalnie dwóch pracowników wewnątrz firmy. 

4. Skuteczność i widoczne efekty 

Doświadczenie, wiedza i niezbędne narzędzia oraz czas specjalistów pozwala na skuteczne prowadzenie działań, które przyniosą oczekiwane korzyści i efekty dla Twojej firmy.

 

 

A co z freelancerami?

 

Obecnie jest bardzo dużo ofert prowadzenia mediów społecznościowych przez freelancerów. 

Freelancerzy sami poszukują zlecenia, w związku z czym ich praca często opiera się na ilości, a nie na jakości. Oczywiście nie zawsze tak jest, jednak przy wyborze takiej opcji trzeba wziąć pod uwagę, że w tym przypadku mamy do dyspozycji tylko jedną osobę, która nierzadko obsługuje profil więcej niż jednej firmy. Wiesz już, że takie zadanie jest złożonym procesem i wymaga wielu umiejętności, które w agencji są rozłożone na kilku specjalistów, a więc działania jednej osoby nie do końca będą takie dokładne jak w przypadku agencji.

 

 

Podsumowanie

 

Jeżeli chcesz, aby Twoja firma:

  • była widoczna i szybko się rozrastała, 
  • chcesz pozyskiwać nowych klientów, 
  • budować wizerunek i zaufanie marki, 
  • budować grono lojalnych i powracających klientów,
  • zwiększyć sprzedaż, to warto powierzyć takie zadanie profesjonalistom, którzy zadbają o to, aby Twoja firma zyskała to, czego potrzebuje. 

 

Takich profesjonalistów w zespole posiada nasza agencja MediaPower. Więc jeśli nadal stoisz przed wyborem, napisz do nas 🙂