User Generated Content — UGC

User Generated Content to treści tworzone i publikowane w mediach społecznościowych przez konsumentów na temat produktów, usług lub ogólnie całej marki. Warto podkreślić, że UGC jest działaniem całkowicie darmowym dla firm, ponieważ najczęściej klienci sami podejmują decyzję o podzieleniu się doświadczeniami z danym produktem lub usługą. W innym przypadku może to być jedynie płatność barterowa ze strony marki. Nie należy jednak mylić tego pojęcia z Influencer Marketingiem.

 

Treści UGC mogą przyjmować różne formy, m.in.:

  • Filmy na YouTube;
  • Posty na Social Mediach;
  • Posty na blogu;
  • Zdjęcia;
  • Relacje na żywo;
  • Recenzje produktu;
  • Referencje;
  • Komentarze na forach i nie tylko.

 

Od kogo może pochodzić User Generated Content

1 – Klienci 

W większości pojęcie to dotyczy właśnie klientów, konsumentów produktów danej marki. 

Klienci mogą publikować posty na swoich kontach w mediach społecznościowych lub po prostu zamieścić opinie na temat marki np. w profilu Google. 

2 – Pracownicy

Inaczej EGC (Employee Generated Content). Pracownicy pokazujący kulisy pracy, lub film pokazujący jakąś część procesu pracy w firmie bardzo silnie wpływa na budowanie autentycznego wizerunku marki. Co prawda- ten typ contentu jest częścią strategii promocji marki i są to zaplanowane działania. Jednak nadal zalicza się to do UGC.

 

Korzyści, jakie daje User Generated Content

  • Zwiększa zaangażowanie wśród odbiorców;
  • Zwiększa wiarygodność marki nie ma nic bardziej autentycznego niż treści publikowane przez konsumentów;
  • Wpływa w duży sposób na decyzje zakupowe potencjalnych klientów skłaniając ich do zakupu;
  • Działa jako dowód społeczny udowadniając, że Twój produkt jest wart zakupu;
  • Buduję grupę lojalnych i powracających klientów;
  • Zwiększa ruch na stronie.

Przykłady User Generated Content 

  • Kampania Coca Coli ,,Podziel się radością’’

Słynne spersonalizowane butelki coca coli. Marka zachęcała odbiorców do publikowania w sieci butelek ze swoim imieniem. Kampania ta przyniosła marce ogromne wzrosty sprzedaży.

coca-cola

  • Starbucks i ,,White Cup Contest’’

 

Kampania polegała na tym, że klienci mogli w kreatywny sposób dekorować białe kubki od Starbucksa i dzielić się swoimi pomysłami zdjęciami w sieci. W rezultacie marka polepszyła swój wizerunek i w znaczącym stopniu wpłynęła na zaangażowanie klientów. 

Starbucks

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp