Logo dla firmy

Logo jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej firmy. Można uznać je za pierwszy kluczowy punkt styku klienta z marką. Ten pierwszy punkt styku i pierwsze wrażenie ma sprawić, że w przyszłości klient będzie kojarzył logo tylko z Twoją firmą. Tworzenie logo powinno być zatem bardzo przemyślane, aby ostatecznie zapadało ono w pamięć i budziło skojarzenia z marką. A to nie lada wyzwanie…

Logo dla firm ma kluczowe znaczenie w kontekście osiągania sukcesów biznesowych.

 

Czym jest tak właściwie logo? 

 

W skrócie, logo to znak graficzny firmy. Pełne logo składa się z kilku elementów, jednak logiem jest także sama nazwa firmy. Profesjonalne logo powinno być indywidualne i charakterystyczne dla konkretnej marki. Dlatego projektowanie logo jest poprzedzone licznymi działaniami takimi jak analiza otoczenia marki, analiza grupy docelowej itd. 

 

Logo, a logotyp

 

Bardzo często się zdarza, że nazwy te są używane zamiennie w kontekście samego logo. Jednak są to dwa różne elementy. Logo jest całością znaku graficznego firmy, a logotyp jest jego składową, która może, ale nie musi być wykorzystywana w każdym przypadku. Tak jak wspomniałam wyżej, pełne logo to kilka elementów, jednak może je tworzyć jeden z elementów. Logotyp to nic innego jak nazwa firmy. Zdarza się, że firmy nie wykorzystują tego elementu w ogóle, ponieważ element graficzny budzi na tyle silne skojarzenia z marką, że jest to nie potrzebne. Przykładem takiej marki jest chociażby Apple. 

 

Z czego składa się logo 

 

Elementy, które wchodzą skład logo firmy to:

 

  • Przedstawienie graficzne, czyli sygnet
  • Przedstawienie typograficzne, czyli wspomniany wcześniej logotyp- nazwa firmy 
  • Hasło firmowe, motto, podstawowe wartości, które można przedstawić w dwóch-trzech słowach

 

Jakie powinno być logo

 

Logo jest elementem stworzonym tylko i wyłącznie dla danej firmy. Powinno być oparte o historię marki, jej wartości i charakter, projekt powinien być poprzedzony analizami. Logo powinno być:

  • Oryginalne
  • Unikalne
  • Czytelne 
  • Łatwe do zapamiętania
  • Uniwersalne i użyteczne, bowiem będzie się pojawiało w wielu miejscach
  • Estetyczne
  • Spójne z pozostałymi elementami graficznymi marki, takimi jak strona internetowa, czy grafiki na mediach społecznościowych 
  • Związane z charakterem marki 

 

Korzyści posiadania:

  • Wpływa na kreowanie wizerunku firmy;
  • Buduje zaangażowanie i lojalność klientów;
  • Jest doskonałym narzędziem marketingowym;
  • Dzięki niemu, firma jest postrzegana jako profesjonalna;
  • Wyróżnia firmę wśród konkurencji;
  • Profesjonalne logo to obietnica wysokiej jakości usług i produktów. 

 

Logo jest często pomijane przez młode firmy ze względu na oszczędność. Często przedsiębiorcy decydują się samodzielnie stworzyć logo, co niekoniecznie jest dobrym pomysłem. Trzeba mieć świadomość tego, że posiadanie logo jest wyznacznikiem sukcesy dla firmy, szczególnie w czasach, gdy konkurencja jest naprawdę duża. Logo należy potraktować jako inwestycję w rozwój firmy, która zwróci się w przyszłości. 

Jeśli zastanawiasz się, gdzie zamówić logo skontaktuj się z nami. Pomożemy Tobie stworzyć profesjonalne logo w konkurencyjnej cenie.