Co publikować, gdy nie masz pomysłów

W życiu każdego specjalisty zajmującego się publikowaniem treści, czy na social mediach, czy blogu, zawsze przychodzi taki moment, w którym kończą się pomysły i poziom kreatywności spada poniżej zera. To jest całkowicie normalne. W dzisiejszym artykule postaram się pokazać skąd brać pomysły na posty i nie tylko. 

 

Zapisuj wszystko co przyjdzie Ci na myśl

 

Inspiracja jest wszędzie wokół nas. Najlepsze pomysły na posty pojawiają się w najmniej oczekiwanych momentach. Ja na przykład mam tak bardzo często: podczas podróży, spaceru, a nawet na poczekalni u lekarza przychodzi mi nagle jakiś pomysł. Warto takie pomysły zapisywać od razu, bo są one wyjątkowo ulotne. Może to być notatnik, który zawsze mamy przy sobie lub telefon. Ważne, abyśmy trzymali je w jednym miejscu i pamiętali, gdzie je zapisaliśmy. 

 

Skąd brać pomysły na posty 

 

  • Recykling treści

To jedna z pierwszych, skutecznych metod na tworzenie treści. Recykling treści polega na dystrybucji istniejących już tematów na nasze pozostałe kanały, tylko w zmienionej formie. Przykładowo- jeden post, który opublikujemy na Instagramie daje nam automatycznie pomysł na publikacje na Facebooku, blogu, filmiku na YouTube itd. Pisząc artykuł na bloga na podstawie posta bardziej rozbudowujemy treść, w odwrotnej kolejności- skracamy. Dodatkową korzyścią tej metody jest zwiększanie zasięgu, ponieważ publikując dany temat raz, na jednym portalu nie dotrzemy w 100% do wszystkich odbiorców. 

 

Recykling treści ma też zastosowanie w przypadku postów i artykułów, które powstały już u nas bardzo dawno. Wiedza i informacje ewoluują, więc warto co jakiś czas odświeżać stare publikacje. 

 

  • Inspiruj się 

Spójrz co publikuje Twoja konkurencja. Obecnie w internecie istnieje tyle treści, że niemożliwe jest wymyślenie tematu, o którym jeszcze nie napisano. Pamiętajmy jednak o tym, aby nie kopiować żadnych treści! Inspiracja polega na tym, że piszemy na dany temat od początku do końca samodzielnie, wyrażamy swoją opinie i wykorzystujemy swoją wiedzę. 

 

  • Answer The Public 

To bardzo skuteczne narzędzie, dzięki któremu znajdziesz pomysły na posty na Facebooka, Instagrama, bloga i nie tylko. Answer The Public wskazuje nam, co w danym czasie najbardziej interesuje naszych odbiorców i jakie frazy najczęściej są wpisywane w Google. Dzięki temu nasze posty będą ,,na czasie’’ i na pewno poskutkuje to sporą ilością wyświetleń. 

 

  • Rozdzielanie treści

Sami po sobie wiemy, że czytanie długich artykułów lub postów nie wchodzi w grę. Z tego względu warto rozdzielać dłuższe treści na kilka mniejszych. Można stworzyć też tzw. serie postów. Dzięki temu zyskujemy nie tylko kilka pomysłów na posty, ale też chętniej czytających odbiorców. 

 

Fajne pomysły na posty 

 

Wyżej przedstawiłam kilka narzędzi i metod na szukanie pomysłów. Teraz wymienię kilka ,,gotowców’’, które można wykorzystać jako posty na Facebooka, Instagrama i nie tylko:

 

  • Posty informujące o nowym artykule na blogu; 
  • Podsumowanie jakiegoś wydarzenia z życia firmy, np. wyjazd integracyjny;
  • Święta nietypowe, które są związane z działalnością firmy;
  • Przedstawianie każdego nowego pracownika w firmie;
  • Zorganizowanie konkursu;
  • Stworzenie mema związanego z marką;
  • Informowanie o nowościach w firmie; 
  • Informowanie o nowych produktach/usługach;
  • Publikacja opinii zadowolonych klientów;
  • Pokaż cały zespół firmy;
  • Pokazanie pracy ,,od kuchni’’
  • Porady dotyczące użytkowania produktów firmy;
  • Udostępnianie postów innych firm, które się nam spodobały. 

 

Pamiętajmy o zapisywaniu jakichkolwiek pomysłów, które pojawią się w naszej głowie. Jeżeli tego nie zrobimy, to istnieje 90% szans, że o nich zapomnimy. Przesyt treści i informacji obecny w sieci bywa przytłaczający i wydawać by się mogło, że już nie da się napisać niczego ciekawego. Jednak powyższe rady są niejako radą na to zjawisko. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu będzie Wam łatwiej szukać i wymyślać ciekawe posty!