Retargeting – czym jest?

Retargeting, nazywany też remarketingiem polega na ponownym wyświetlaniu reklam klientom, którzy odwiedzili naszą stronę internetową, ale nie dokonali zakupu, w celu nakłonienia ich do powrotu na stronę i ostatecznie dokonanie zakupu. Inna wersja to kierowanie reklam do klientów, którzy już dokonali zakupu, aby zachęcić ich do ponownych zakupów.  

 

Działanie retargetingu 

 

Kierowanie reklam odbywa się poprzez zastosowanie tzw. plików cookie. Pliki cookies to pewnego rodzaju ,,ślad’’, który zostawiają odwiedzający stronę. Zbierają one informacje o ruchu i działaniach, jakie dany użytkownik wykonał na stronie i na ich podstawie zostaje stworzony dostosowany komunikat. 

Najczęściej spotyka się retargeting na Facebooku. Ten portal jest doskonałym miejscem do umieszczania reklam. 

 

Zalety retargetingu

 

Kampanie retargetingowe są niezwykle skuteczne i przynoszą wiele korzyści dla firm. Oto kilka z nich:

  • Zwiększenie sprzedaży;
  • Możliwość tworzenia precyzyjnych komunikatów;
  • Wysoka skuteczność reklamy;
  • Mniejsze koszty pozyskiwania klientów;
  • Wzrost konwersji. 

 

O czym warto pamiętać 

 

  1. Aby kampania retargetingowa faktycznie była skuteczna, po uruchomieniu nie można jej zostawić samej sobie. Po rozpoczęciu kampanii bardzo ważne jest jej monitorowanie i optymalizowanie. 
  2. Ponowny komunikat nie może być nachalny i irytujący. Musi być skonstruowany w taki sposób, aby zachęcił użytkownika do powrotu na stronę.