E-mail marketing – skuteczne pozyskiwanie klientów

E-mail marketing jest jednym z kanałów marketingowych. Obecnie mamy do dyspozycji bardzo dużą ilość możliwości promowania swoich usług i produktów, w związku z tym, e-mail marketing nie są już takie popularne jak kiedyś. Mimo to, kampanie e-mail marketingowe posiadają wiele zalet, dlatego wciąż wiele firm korzysta z tej opcji. 

 

Co to jest i na czym polega e-mail marketing?

 

Jak wspomniałam wyżej, e-mail marketing to jeden z kanałów marketingowych wykorzystywanych podczas kampanii marketingowych, w celu promocji produktów lub usług. 

 

Kampania mailingowa polega na tym, że rozsyła się wiadomości (oferty) do bazy wcześniej zdobytych kontaktów. Skuteczność e-mail marketingu jest wysoka, dlatego wciąż wiele agencji posiada w swojej ofercie mailing dla firm. Kampanie e-mailingowe są jednym z etapów lejków marketingowych, które polegają na przeprowadzaniu klienta przez ścieżkę zakupową. 

 

Rodzaje e-mail marketingu 

 

1. Autoresponder 

Gdy odbiorca na naszej stronie wykona daną akcję, jak np. Zarejestruje się, to automatycznie generowana jest do niego wiadomość mailowa w postaci autorespondera. 

 

2. Newsletter

W newsletterze nasi odbiorcy dostają informacje o nowościach, promocjach, nowych treściach, produktach, usługach itd. 

 

3. Katalog 

Jest prezentacją produktów i usług. Celem, tak jak w przypadku pozostałych rodzajów, jest nakłonienie odbiorcy do dokonania zakupu. 

 

Zalety e-mail marketingu 

 

Skuteczność i wiele zalet, jakie posiada e-mail marketing są powodem, dla którego ta metoda wciąż jest wykorzystywana. Do zalet e-mail marketingu możemy zaliczyć:

 

  • Małe koszty kampanii 

Porównując pozostałe dostępne formy kampanii, e-mail marketing jest najbardziej budżetową opcją. Zatem firmy, które są na początku swojej drogi lub zwyczajnie nie dysponują dużym zasobem gotówki, mogą z powodzeniem skorzystać z tej formy promocji osiągając przy tym dobre efekty. 

 

  • Efektywny kanał promocji 

Kampanie e-mailingowe generują spore zyski w postaci zwiększonej sprzedaży i zwrotu z inwestycji.

 

  • Monitorowanie zachowań klientów 

Kampanie e-mailngowe dostarczają nam cenne informacje na temat zachowań naszych klientów. Wskazują też miejsca, które wymagają ulepszenia i poprawy. Podczas kampanii możemy obserwować reakcje odbiorców i na bieżąco ją optymalizować. 

 

  • Możliwość zmiany reklamy 

Kolejną cechą tego typu kampanii jest możliwość wprowadzenia zmian w każdej chwilii. W porównaniu do pozostałych wersji reklam, które nie dają nam takich możliwości, jest to zdecydowanie przeważająca cecha. 

 

  • Możliwość personalizacji treści wiadomości 

Tworząc treść e-maila możemy spersonalizować je w każdy możliwy sposób, nawet używając imienia naszego odbiorcy. Taki zabieg z powodzeniem wpływa na budowanie więzi z klientem oraz zaufania klienta do marki. 

 

  • Budowanie trwałych więzi z klientami 

Odnosząc się do poprzedniego punktu i tego, że możemy personalizować wiadomość trzeba zaznaczyć, że regularny e-mailing wpływa na zbudowanie lojalnej i powracającej  grupy klientów. 

 

  • Prosta obsługa

Zwykle narzędzia do przeprowadzania kampanii mailingowych są proste i nie wymagają specjalnych umiejętności lub wiedzy. Trudności pojawiają się przez rozpoczęciem kampanii, gdy musimy przeprowadzić m.in. analizę grupy docelowej. 

 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp