Live Chat – zalety internetowej obsługi klientów

 

Obecnie klienci najbardziej cenią sobie kontakt ze sprzedawcami. Na rynku jest ogromna konkurencyjnych firm i klienci mają duży wybór. Szybka odpowiedź na zapytanie konsumenta to element, który ma wpływ na jego decyzje zakupowe. Statystycznie, maksymalny czas oczekiwania przez klienta na odpowiedź to 5 minut. W sklepach stacjonarnych jest to prostsze, ponieważ możemy realnie porozmawiać, zapytać i doradzić klientowi. Jak zatem usprawnić proces odpowiedzi na pytania w przypadku sklepów internetowych i stron? Istnieją rozwiązania, które pozwalają na stały kontakt z klientem i odpowiadanie na pytania. Jednym z nich jest Live Chat. 

 

Czym jest Live Chat? 

 

Czat online to jedno z wielu narzędzi marketingu konwersacyjnego. Czat jest jednym z najskuteczniejszych, spośród wielu innych narzędzi, wykorzystywanych w przypadku tej gałęzi marketingu. Live Chat umożliwia przeprowadzenie konwersacji z klientem w przysłowiowym ,,tu i teraz’’. Czat umieszcza się na stronie lub sklepie internetowym w postaci okienka/widgetu, gdzie klient może zadać pytania i natychmiast uzyskać odpowiedź. Narzędzie to pozwala na sprawną komunikację klient-sprzedawca. Ponadto jest to bardzo wygodne rozwiązanie zarówno dla klienta, jak i sprzedawcy. 

 

Korzyści z Live Chat’u 

 

Lista korzyści tego narzędzia jest naprawdę bardzo długa. Czat jest skuteczny nie tylko w przypadku sklepu internetowego, ale także strony www. Ta forma komunikacji z odbiorcami i klientami jest najbardziej angażująca. Możliwość kontaktu ze sprzedawcą w czasie rzeczywistym jest fundamentem dobrej komunikacji z klientami. Oto najważniejsze zalety live chat’u:

  • Odpowiedź na potrzeby klientów

Kontakt z klientami w czasie rzeczywistym i możliwość szybkiej odpowiedzi i rozwiania ewentualnych wątpliwości jest odpowiedzią na to, czego klienci oczekują od sprzedawców. Szybka reakcja wpływa na poziom satysfakcji klientów i sprawia, że sklep, czy firma zyskuje znaczącą przewagę nad konkurencją. 

  • Optymalizacja kosztów i sprawniejszy kontakt 

Telefoniczna obsługa klienta generuje więcej kosztów, niż live chat. Ponadto wymaga większego skupienia i zaangażowania ze strony sprzedawcy, co dodatkowo wpływa na mniejszą wydajność pracy. Obsługując live chat można prowadzić jednocześnie kilka rozmów i maksymalnie skracać czas oczekiwania na odpowiedź. 

  • Swobodna komunikacja 

Kontaktując się za pośrednictwem live chat’u klient nie musi pozostawiać swoich danych osobowych, co poprawia komfort klientów.

  • Analiza i monitoring 

Dzięki live chatom uzyskujemy kluczowe informacje na temat odwiedzających stronę, czy sklep internetowych. Np. co było przeglądane, czas sesji, skąd odwiedzający trafił na stronę, lokalizacja, rodzaj urządzenia, z którego korzysta. Te dane pozwalają w późniejszym czasie personalizować oferty i usprawniać działanie strony. 

  • Wzrost sprzedaży 

Zadowolenie klientów i satysfakcja z obsługi w efekcie prowadzi do wzrostu sprzedaży. Zyskujemy grono lojalnych i powracających klientów. W tym przypadku działa też dowód społeczny, na zasadzie poleceń zadowolonych klientów. Wówczas zyskujemy przewagę nad konkurencją. 

 

Inne korzyści czatu online:

 

  • Łatwa obsługa i instalacja narzędzia
  • Wielozadaniowość
  • Wzrost konwersji
  • Zapis historii rozmów z klientami 
  • Dostępność z wielu urządzeń 
  • Obsługa w wielu językach 

 

Podsumowanie 

 

Live chat jest świetnym, nowoczesnym rozwiązaniem, które posiada naprawdę wiele korzyści. Pozwala na sprawniejszą, a przede wszystkim lepszą jakościowo obsługę klientów. Prostota użytkowania, niskie koszty i dużą ilość korzyści czatu, sprawiają, że coraz więcej sprzedawców i właścicieli stron decyduje się na korzystanie z tego narzędzia. 

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp