Jakie media społecznościowe są najbardziej popularne w tym roku?
Raport Digital 2022 pokazuje, że na całym świecie jest obecnie 4,95 miliarda aktywnych użytkowników internetu, z czego 4,62 miliarda korzysta także z mediów społecznościowych. Liczby te w porównaniu do poprzedniego roku wzrosły kolejno o 4% i 10%. Wszystko wskazuje na to, że liczba użytkowników internetu stale wzrasta.
Jak wyglądają statystyki w Polsce?
Przeprowadzone w styczniu badania mówią, że w Polsce obecnie mieszka 37,77 milionów osób, z czego 32,86 miliona to aktywni użytkownicy internetu. Jak widać, praktycznie każda osoba w Polsce korzysta z internetu. Z mediów społecznościowych korzysta natomiast 27,20 milionów osób. Liczby te wyraźnie dają nam informację, że (w szczególności marki), po prostu muszą być obecne w internecie, jeśli chcą zaistnieć.
Jakie są najczęstsze powody korzystania z mediów społecznościowych?
Polacy w badaniach wskazali inne powody w porównaniu z resztą świata, różnią się one nieco od tych ogólnych na całym świecie.
W Polsce z mediów społecznościowych korzysta się najczęściej w celu poznawania nowych historii, poszukiwania nowych informacji, czy też pozostawania w kontakcie z bliskimi. Konta, które są najczęściej obserwowane, to konta bliskich, firm, od których coś kupujemy, ulubionych wokalistów, czy sportowców.
Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce
Od wielu lat bezapelacyjny zwycięzca nad wszystkimi mediami społecznościowymi, posiadający największą liczbę użytkowników, bo aż prawie 18 milionów. Facebook to świetne narzędzie do sprzedaży i kampanii reklamowych.
Z Instagrama w 2022 korzysta ponad 10 milionów polaków. W porównaniu z poprzednim rokiem jest to wzrost o milion użytkowników.
Z raportu wynika, że z tego medium korzysta 49,8% Polaków. Ta wydająca się dość mało popularna platforma jest jednak dość popularna i służy przede wszystkim do kontaktowania się.
- TikTok
Z roku na rok zyskuje coraz większą popularność i w porównaniu z rokiem 2021 z 9 miejsca wskoczył na 5. Z TikToka w Polsce ponad 34% Polaków.
Z LinkedIna w 2022 w Polsce korzysta 4,6 mln Polaków. Jest to medium dla branż B2B i służy do zdobywania kontaktów biznesowych oraz budowania wizerunku osobistego, czy też marki.
- Snapchat
4,9 miliona użytkowników
Jeszcze nie do końca odkryte medium. Wydawać by się mogło, że niezbyt wiele osób korzysta z Pinteresta, a jednak dane mówią, że w Polsce korzysta z niego 4,23 miliona użytkowników.
Zdominowany przez tematy polityczne. W porównaniu z poprzednim rokiem odnotował ogromny spadek z 37,5% użytkowników do 26,25%.
Przy wyborze medium społecznościowego do komunikacji marki, dane nie powinny być głównym wyznacznikiem. Wybranie nawet najbardziej popularnego portalu, na którym nie ma naszej grupy docelowej, nie przyniesie żadnych rezultatów, dlatego warto kierować się analizą grupy docelowej i dobranie takiego medium, z którego korzystają nasi odbiorcy. Wtedy będziemy mieć pewność, że nasz wysiłek włożony w komunikację przyniesie efekty.