Często, kiedy klienci dowiedzą się, że istnieje przynajmniej 10 rodzajów stron internetowych są zaskoczeni. Każda ze stron spełnia inną funkcję i realizuje różne cele. Odpowiednie dobranie rodzaju strony internetowej do branży gwarantuje skuteczną realizację celów.
Typy stron internetowych
Popularne rodzaje stron internetowych to:
- Strona wizytówka
Jak sama nazwa wskazuje, pełni ona funkcję internetowej wizytówki. Znajdują się na niej kluczowe informacje o firmie, dane kontaktowe, stała oferta. Najczęściej jest ona w formie jednostronicowej – bez dodatkowych podstron.
- Landing page
Funkcjonalne, jednostronicowe strony tworzone na potrzeby kampanii reklamowych. Treść na nich jest skondensowana i precyzyjnie sformułowana. Służą głównie do realizacji sprzedaży. Celem strony Landing page jest zachęcenie użytkownika do wykonania określonej akcji poprzez kliknięcie w przycisk CTA, czyli Call To Action (wezwanie do działania).
- Sklep internetowy
Służą do realizacji celu, jakim jest sprzedaż. Na tego typu stronie nacisk i skupienie kładzie się na prezentacji produktów, opisów i stworzeniu ścieżki zakupowej klienta, która zaprowadzi go do dokonania zakupu.
- Blogi
Zamieszcza się na nich artykuły, czyli wpisy poświęcone głównie tematyce branżowej. Celem jest budowanie pozycji marki, jako eksperta w branży. Blogi również wpływają na pozycję strony w Google
- Portfolio
Najczęściej umieszcza się je jako podstronę. Na niej umieszczane są prace i projekty zrealizowane przez firmę w postaci zdjęć, nagrań itd.
- Strona One Page
Jest to po prostu jedna strona internetowa, bez dodatkowych podstron. Wszystkie informacje są zamieszczone na jednej witrynie. Bardzo ważne jest w tym przypadku odpowiednie podzielenie treści i menu, tak, aby użytkownik nie miał problemu z odczytaniem treści.
- Strona Multi Page
Przeciwieństwem do strony One Page jest strona Multi Page, która wzbogacona jest o dodatkowe podstrony.
Różnicą pomiędzy wszystkimi rodzajami stron jest ich funkcja, jaką mają spełniać. Mając wiedzę na temat rodzajów stron internetowych, łatwiej jest zdecydować, która strona będzie odpowiednia dla danego biznesu. Wówczas można zasugerować programiście, jaki typ strony byśmy chcieli. Zobacz, jakie strony tworzymy w MediaPower.