Najważniejszą zawartość strony internetowej stanowi wartościowy tekst. Dobrze napisany wpływa na wiele istotnych aspektów, w tym w głównej mierze na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Tekstem są również wszelkiego rodzaju nagłówki, tytuły i inne, które mają za zadanie przyciągać odbiorców i sprzedawać.
Najpopularniejsze rodzaje tekstów na stronę:
- Teksty na stronę główną
- Teksty na podstrony, najczęściej są to:
- O nas
- Nasze usługi
- Oferta
- Cennik
- Portfolio
- Case studies
- Artykuły na bloga
- Opis produktów
- CTA
- Nagłówki
- FAQ
Jak napisać dobry tekst na stronę internetową
Pisanie dobrych tekstów to nie jest łatwe zadanie. Najczęściej firmy zatrudniają do tego copywriterów, którzy znają zasady skutecznego pisania i piszą teksty pod SEO.
Obecnie klienci nie lubią czytać. Dlatego naprawdę trzeba się postarać, aby zainteresować odbiorcę tekstem i przekazać najważniejsze informacje w najbardziej możliwym skondesowanym tekście. Znaczącą rolę odgrywają też nagłówki.
Oto kilka zasad pisania tekstów na stronę:
1. Analiza grupy odbiorców
O analizie grupy docelowej mówi się bez przerwy, ale jest to niewątpliwie najważniejsza część jakichkolwiek działań marketingowych. Poznanie swoich klientów ułatwia wszystko, ponieważ, dzięki temu wiemy:
- jakie są ich problemy,
- jakie mają potrzeby,
- jakiego języka używają,
- z jakimi problemami zmagają się na codzień.
Dzięki temu możemy idealnie wręcz dopasować komunikat, który trafi do odbiorcy. To przełoży się na wysokie wyniki w sprzedaży i nie tylko.
2. Używaj prostego języka
Najczęstszy błąd popełniany przez osoby piszące teksty na stronę, czyli tzw. klątwa wiedzy. Jesteś specjalistą w swojej branży i znasz specjalistyczne pojęcia- ok, ty wiesz co one oznaczają. Jednak nie znaczy to, że każda osoba, która odwiedza Twoją strone musi znać te wszystkie tajemnicze pojęcia. Staraj się opisywać wszystko w najbardziej możliwy prosty sposób, tak, aby odbiorca mógł zrozumieć tekst.
3. Dobre nagłówki
Przyciągające nagłówki decydują o tym, czy odbiorca postanowi przeczytać resztę tekstu, czy nie. Dobranie skutecznego nagłówka to nie jest proste zadanie. Dobry nagłówek powinien:
- Wzbudzać emocje w odbiorcy
- Wzbudzać ciekawość
- Przedstawiać korzyść
- Przedstawiać obietnicę
- Powinien być skierowany bezpośrednio do odbiorcy: ,,Ty’’
4. Pisz o korzyściach
Zamiast wypisywać milion zalet Twojego produktu, napisz, jak Twój produkt może pomóc klientowi. Napisz, jakie korzyści będzie miał klient z zakupu Twojego produktu. Jeśli analiza grupy odbiorców została poprawnie przeprowadzona, to zadanie może okazać się łatwiejsze. Wiemy wtedy, jakie są problemy klientów i możemy to wykorzystać opisując produkt.
5. Umieszczaj na stronie przyciski CTA
Wskazuj klientowi, co ma zrobić. Umieszczaj przyciski z wezwaniem do działania, przekierowuj do sklepu, do innych podstron itd. Dzięki temu, klient nie będzie błądził po stronie.
6. Skorzystaj z usług copywriterskich
Aby napisać naprawdę skuteczne teksty na stronę internetową, trzeba poświęcić dużą ilość czasu m.in na analizy. Podczas pisania tekstów trzeba ,,wejść w głowę klienta’’ i myśleć strategicznie. Osoby, które prowadzą swój biznes najczęściej nie mają czasu na to, aby spędzać nad tekstem wiele czasu. Dlatego warto korzystać z usług copywriterów, którzy zajmują się pisaniem zawodowo. Cennik usług copywriterskich w MediaPower.