Landing Page – co to jest?

Definicja tego pojęcia jest bardzo prosta. Landing page to po prostu strona lądowania, inaczej strona docelowa, na której znajdują się wszystkie naistotniejsze informacje o danym produkcie lub usłudze. Jest ona miejscem, do którego trafia odbiorca, gdy kliknie w baner reklamowy. W porównaniu do zwykłej strony, strony lądowania mają precyzyjnie skondensowane informacje, tak aby w jak najbardziej skuteczny sposób zachęcić odwiedzającego do wykonania działania. Najważniejszym elementem na stronie jest przycisk CTA, czyli wezwanie do działania. 

 

Do czego służy landing page

 

Wiemy już, czym w skrócie jest landing page. Teraz warto wspomnieć o tym, do czego tak właściwie służy strona docelowa. 

 

Zadanie, jakie ma wykonać strona landing page, to zachęcenie odbiorców do wykonania konkretnych działań. Celem jest głównie sprzedaż produktów lub usług. Poza głównym celem, strona docelowa realizuje jeszcze dwa inne, równie istotne cele: zwiększenie konwersji i pozyskiwanie nowych klientów tzw. leadów, lub ich danych kontaktowych w postaci np. maila.

 

W związku z tym, że celem jest skuteczne zachęcenie odwiedzającego do zakupu, strona docelowa powinna być dobrze przygotowana pod kątem graficznym, ale także tekstowym.

 

Co powinna zawierać strona landing page 

 

Istnieje kilka ważnych elementów, które decydują w dużym stopniu o skuteczności strony lądowania. 

  • Nagłówek 

Dobry i chwytliwy nagłówek to jest już połowa sukcesu. Wbrew pozorom bardzo trudno stworzyć krótki, interesujący i przede wszystkim przyciągający nagłówek. Jednak to właśnie on decyduje w dużym stopniu o tym, czy odbiorca przejdzie niżej do tekstu czy nie.

  • Tekst

Treść na stronie landing page nie może zajmować tyle miejsca, co tradycyjna strona. Tekst na stronie musi być prezycyjnie sformułowany i zawierać wszystkie niezbędne informacje na temat produktu lub usługi. Należy podkreślić konkretne korzyści, jakie otrzyma odbiorca po wykonaniu czynności. 

  • Przycisk Call To Action 

Kliknięcie w niego jest głównym celem strony docelowej. Musi zawierać konkretną informację, co klient otrzyma po kliknięciu w ten przycisk np. ,,Pobierz e-booka’’. Musi być krótki i zwięzły i informować o wartościach. Poza tym, warto skupić się na kontrastowych kolorach i kształtach (ale bez przesady), aby przycisk wyróżniał się wśród pozostałej treści strony. Dobrze jest umieścić przycisk w kilku miejscach na stronie. 

  • Zdjęcia, grafiki, filmy

Na nich warto zaprezentować produkt/ usługę w praktyce, być może w użytku przez kogoś. Taki ruch pozytywnie wpłynie na decyzję zakupową klienta. 

  • Opinie, case studies 

Nie ma nic bardziej skutecznego niż dowód społeczny w postaci opini, recenzji lub case studies. Te elementy pokazują odbiorcom, że produkt lub usługa jest wart zakupu. 

 

Przewaga landing page nad tradycyjną stroną firmową 

 

Posiadając stronę firmową i inne kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe, blog, wiele osób się zastanawia, po co tak naprawdę jeszcze dodatkowa strona. Strona lądowania to inaczej strona sprzedażowa. Tworzy się ją na potrzeby kampanii reklamowych i nie tylko. Jej zadanie to sprzedaż konkretnego produktu lub usługi. Być może jest to nowy produkt, ale nie musi taki być. Poza sprzedażą landing page umożliwia pozyskiwanie danych kontaktowych, zapisów na konsultację itd. Ponadto warto wspomnieć o wyższej konwersji landing page w porównaniu do zwykłej strony. 

 

Tworzenie landing page

 

Stworzenie strony lądowania wymaga posiadania odpowiednich narzędzi i przedewszystkim wiedzy w zakresie projektowania stron. Najczęściej zajmują się tym programiści. Podczas tworzenia strony lądowania trzeba zadbać o wiele technicznych aspektów. Strona musi być funkcjonalna i responsywna oraz nie może być na niej błędów, tak, aby odbiorcy nie mieli problemu z jej otworzeniem i odczytaniem. Agencje marketingowe ponadto skupiają się na realizacji celów sprzedażowych dbając o treść i przebieg całej kampanii. Ceny zaczynają się już od 1200zł, ale cena końcowa jest uzależniona od wielu czynników. 

 

Sprawdź nasze usługi tworzenia stron internetowych!

Email Phone Messenger Telegram WhatsApp