Content marketing

 

Czym jest content marketing? Tym mianem określa się inaczej marketing treści. Jest on elementem strategii marketingowej i polega na dostarczaniu odbiorcom wartościowych treści dla swojej grupy docelowej tak, aby były interesujące i angażowały odbiorców. Głównym celem jest zbudowanie lojalnej grupy odbiorców i zaufania do marki.

 

Na czym polega content marketing 

 

Wyżej wyjaśniłam w skrócie czym jest content marketing. Końcowym celem działania jest sprzedaż. Poprzez angażujące i interesujące treści sprawiamy, że odbiorcy są zainteresowani naszą ofertą, chcą się z nią zapoznać, a potem dokonują zakupu. Aby jednak ta ścieżka zakupowa była tak prosta, musimy dokładnie poznać swoją grupę docelową i stworzyć personę. Tylko wtedy nasze treści będą idealnie dopasowane do odbiorców i trafią do nich z oczekiwanym skutkiem. Dlatego przy tworzeniu content marketingu ważna jest strategia i odpowiednie analizy przed rozpoczęciem działania. 

 

Korzyści content marketingu 

 

Dobrze wykorzystany marketing treści to wiele korzyści dla firm. Kilka głównych to:

 

  • Zbudowanie zaufania do marki;
  • Wzrost sprzedaży;
  • Wzrost konwersji na stronie;
  • Relatywnie niższe koszty reklamy w porównaniu do innych opcji;
  • Wyższa pozycja strony w Google;
  • Zdobycie lojalnej grupy odbiorców;
  • Zbudowanie wizerunku eksperta.

 

Jak tworzyć content marketing 

 

Na content marketing składa się każdy tekst widoczny na stronie. Przykładem content marketingu jest m.in. tekst główny na stronie , podstrony, opisy produktów, cennik, oferta, a także artykuły na blogu. Content marketingiem są także treści na social mediach, zdjęcia, infografiki, e-booki, podcasty, e-maile itd. 

 

  1. Analiza grupy docelowejAby content był skuteczny, na pewno nie można skupiać się na wszystkich możliwościach wykorzystania go. Ważne jest przeprowadzenie analizy grupy docelowej, lub w ogóle jej określenie, jeśli tego nie mamy. Taka analiza podpowie nam, z czego najchętniej korzystają nasi odbiorcy i tam tworzymy content. 
  2. Zainteresuj odbiorcówTreści dystrybuowane za pośrednictwem content marketingu muszą być interesujące, angażujące i muszą się wyróżniać. Obecny szum informacyjny i masa podobnych firm publikujących podobne treści nie sprzyja tworzeniu. Jednak jeśli się na tym naprawdę skupimy, efekty przyjdą. 
  3. RegularnośćNiezwykle ważna jest regularność publikowania. Regularne publikowanie treści wzbudza zaufanie do marki i buduje pozytywny wizerunek.
  4. Poznaj potrzeby swoich odbiorcówNawiązanie do punktu pierwszego, czyli analiza grupy docelowej, tylko nieco szerzej. Istotne jest poznanie potrzeb, problemów i bolączek naszych odbiorców. Dzięki temu będziemy mogli poprzez treść dać im to, czego potrzebują. A to już jest gwarantowany sukces. 

Content marketing dla firm jest bardzo dobrym narzędziem. Przynosi wiele korzyści i jest właściwie nie do pominięcia, jeśli nasza firma jest obecna w internecie. Jednak, aby osiągać zamierzone cele musimy to naprawdę dobrze przemyśleć. Kluczem są tu analizy i strategia. Warto sięgnąć po pomoc do agencji marketingowych, które posiadają odpowiednie narzędzia analityczne i wiedzą jak wykorzystać wyniki. Otrzymaną strategię klient może wdrażać już sam. Najważniejsze jest określenie konkretnych działań.