Czym jest content marketing? Tym mianem określa się inaczej marketing treści. Jest on elementem strategii marketingowej i polega na dostarczaniu odbiorcom wartościowych treści dla swojej grupy docelowej tak, aby były interesujące i angażowały odbiorców. Głównym celem jest zbudowanie lojalnej grupy odbiorców i zaufania do marki.
Na czym polega content marketing
Wyżej wyjaśniłam w skrócie czym jest content marketing. Końcowym celem działania jest sprzedaż. Poprzez angażujące i interesujące treści sprawiamy, że odbiorcy są zainteresowani naszą ofertą, chcą się z nią zapoznać, a potem dokonują zakupu. Aby jednak ta ścieżka zakupowa była tak prosta, musimy dokładnie poznać swoją grupę docelową i stworzyć personę. Tylko wtedy nasze treści będą idealnie dopasowane do odbiorców i trafią do nich z oczekiwanym skutkiem. Dlatego przy tworzeniu content marketingu ważna jest strategia i odpowiednie analizy przed rozpoczęciem działania.
Korzyści content marketingu
Dobrze wykorzystany marketing treści to wiele korzyści dla firm. Kilka głównych to:
- Zbudowanie zaufania do marki;
- Wzrost sprzedaży;
- Wzrost konwersji na stronie;
- Relatywnie niższe koszty reklamy w porównaniu do innych opcji;
- Wyższa pozycja strony w Google;
- Zdobycie lojalnej grupy odbiorców;
- Zbudowanie wizerunku eksperta.
Jak tworzyć content marketing
Na content marketing składa się każdy tekst widoczny na stronie. Przykładem content marketingu jest m.in. tekst główny na stronie , podstrony, opisy produktów, cennik, oferta, a także artykuły na blogu. Content marketingiem są także treści na social mediach, zdjęcia, infografiki, e-booki, podcasty, e-maile itd.
- Analiza grupy docelowejAby content był skuteczny, na pewno nie można skupiać się na wszystkich możliwościach wykorzystania go. Ważne jest przeprowadzenie analizy grupy docelowej, lub w ogóle jej określenie, jeśli tego nie mamy. Taka analiza podpowie nam, z czego najchętniej korzystają nasi odbiorcy i tam tworzymy content.
- Zainteresuj odbiorcówTreści dystrybuowane za pośrednictwem content marketingu muszą być interesujące, angażujące i muszą się wyróżniać. Obecny szum informacyjny i masa podobnych firm publikujących podobne treści nie sprzyja tworzeniu. Jednak jeśli się na tym naprawdę skupimy, efekty przyjdą.
- RegularnośćNiezwykle ważna jest regularność publikowania. Regularne publikowanie treści wzbudza zaufanie do marki i buduje pozytywny wizerunek.
- Poznaj potrzeby swoich odbiorcówNawiązanie do punktu pierwszego, czyli analiza grupy docelowej, tylko nieco szerzej. Istotne jest poznanie potrzeb, problemów i bolączek naszych odbiorców. Dzięki temu będziemy mogli poprzez treść dać im to, czego potrzebują. A to już jest gwarantowany sukces.
Content marketing dla firm jest bardzo dobrym narzędziem. Przynosi wiele korzyści i jest właściwie nie do pominięcia, jeśli nasza firma jest obecna w internecie. Jednak, aby osiągać zamierzone cele musimy to naprawdę dobrze przemyśleć. Kluczem są tu analizy i strategia. Warto sięgnąć po pomoc do agencji marketingowych, które posiadają odpowiednie narzędzia analityczne i wiedzą jak wykorzystać wyniki. Otrzymaną strategię klient może wdrażać już sam. Najważniejsze jest określenie konkretnych działań.